سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/ در بازارهای غیررسمی؛

افزایش نرخ ارز موجب كاهش پایه قیمت زعفران شده است

رییس اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن بیرجند گفت:افزایش نرخ ارز در بازارهای غیررسمی موجب كاهش پایه قیمت زعفران در بازارهای جهانی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن بیرجند محسن احتشام در آخرین جلسه هیات نمایندگان این اتاق در سال جاری با بیان اینكه این افزایش به نفع صادرات پایدار وتولید كننده نیست افزود :قیمت پایه محصولات صادراتی باید ارز مرجع باشد.
وی با بیان اینكه نوسانات قیمت ارزدربازارغیررسمی موجب افت نزدیك به 40 درصد قیمت زعفران در بازارهای جهانی شد اضافه كرد: در این نوسانات مبنای قیمت پایه صادراتی ارز بازار غیررسمی است كه این وضعیت به نفع منافع ملی نیست.
وی یادآورشد:مبنای تعیین قیمت گذاری كالاهای صادراتی در بازارهای جهانی از جمله زعفران باید نرخ رسمی ارز مبنای قیمت دهی باشد.
رییس اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن بیرجند خاطرنشان كرد:با توجه به وضعیت موجود نرخ ارز، صادرات غیرنفتی باید مورد حمایت و تشویق جدی قرار گیرد و رویكرد مسوولان در امر صادرات باید انگیزاننده باشد احتشام با اشاره به اینكه باید به صادرات توجه بیشتری شود تا بتوان بخشی ازنیاز های ارزی را با صادرات كالا و خدمات تأمین كرد خاطرنشان كرد: سیاستها باید در جهت حمایت از واحدهای تولیدی باشد.
وی گفت:در بودجه سال 91 كل كشور تسهیلاتی به صورت كمكهای فنی و اعتباری در نظر بگیرند تا از این طریق به تولید كمك شود.
وی با بیان اینكه قانون جدید تسهیل فضای كسب و كار فرصت جدیدی را برای فعالان اقتصادی ایجاد كرده و فضایی به وجود آمده كه هم افزایی را بیشترخواهد كرد گفت: تصویب این قانون نقش تشكلها و تشكل گرایی را پررنگ تر خواهد كرد .
وی افزود: دراین قانون یك نوع تقسیم كار ملی شكل گرفته و خواهد گرفت و زمینه فعالیت تشكل ها در اتاق بازرگانی را بیشتر فراهم می کند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.