سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرب ها براي ميادين مشترك نفت و گاز ايران نقشه مي كشند

كشورهاي عربي براي ميادين مشترك نفت و گاز ايران برنامه هاي زيادي دارند.

عماد حسيني سخنگوي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به برداشت چندين برابري قطر از ميادين مشترك بيان كرد: قطر چند سال زودتر از ايران برداشت هاي خود را شروع كرد و متاسفانه ما نتوانستيم برداشت هاي خود را به اندازه قطر برسانيم.
وي علت عقب ماندگي از قطر را وجود مشكلات زياد مديريتي و سرمايه گذاري اعلام كرد و گفت: چاه هاي پارس جنوبي بايد به صورت حاكميتي اداره شود، براي وزارت نفت امكان اداره انحصاري وجود ندارد و بايد حاكميت وارد عمل شود.
اين نماينده مجلس با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به عسلويه و رهنمودهاي ايشان در آن سفر بيان داشت: اين سفر نشانگر اهميت بالاي پارس جنوبي است.
حسيني چالش سرمايه گذاري در ميادين مشترك را مديريتي و حاكميتي نبودن عنوان كرد و گفت: كشورهاي عربي براي استفاده بيشتر از ميادين مشترك نفت و گاز با يكديگر متحد شده اند.
وي با اشاره به ميدان گازي آوش ادامه داد: عربستان در برداشت از ميدان گازي مشترك آوش سوء استفاده كرده است و اعراب براي گسترش استفاده از چاه هاي مشترك ايران اتحاد نانوشته اي را امضا كرده اند و به دنبال دريافت سهم بيشتر از اين ميادين هستند.
به گفته حسيني در برخي مواقع ديده مي شود كه اعراب براي استفاده بيشتر به كمك يكديگر مي آيند: عربستان به كويت، كويت به امارات و يا امارات به عمان براي برداشت بيشتر ياري مي رسانند./ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.