سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفي كانديدهاي جبهه متحد اصولگرايان/9

سوابق بادامچيان، رهبر و حبيبي

شناسايي و پرداختن به سوابق نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالي كه زمان كمي تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و طيف ها و تشكل هاي بسياري چه در گفتمان اصولگرا و چه در گفتمان اصلاح طلب در حال فعاليت هستند، شناسايي و پرداختن به سوابق سياسي و اجتماعي نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد. از اين رو گزارش حاضر قصد دارد سابقه سياسي و اجتماعي سه تن از نامزدهاي انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايي اسد الله بادامچيان ،فاطمه رهبر و محمد نبي حبيبي را تشريح نمايد.

 

*اسدالله بادامچیان


اسدالله بادامچیان (۱۳۲۰ در تهران) سیاست‌مدار ایرانی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است.

او فوق لیسانس علوم سیاسی و دکترای روابط بین‌الملل دارد و با علوم حوزوی در حد سطح آشناست. با توجه سابقه فعالیت سیاسی خود، در نگارش و بیان تاریخ وقایع سیاسی پنجاه سال گذشته فعال است. با احزاب سیاسی قبل از تشکیل حزب جمهوری اسلامی همکاری داشته و از پایه گذاران موتلفه اسلامی است.


بادامچیان تا کنون حدود ۵۰ جلد کتاب تالیف نموده که اکثر آنها توسط انتشارات اندیشه ناب به چاپ رسیده‌است .


وی از زندانیان سیاسی در دوره محمد رضا پهلوی بود که به دلیل همکاری با هیاتهای موتلفه اسلامی و سازمان مجاهدین خلق چندین دوره محکومیت حبس کشید و مدتی قبل از انقلاب ایران (۱۳۵۷) با بوسیدن دست محمدرضا پهلوی از زندان آزاد شد.


از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:


دبیر اجرائی حزب جمهوری اسلامی، مسئول استان‌ها و شهرستان‌های آن حزب، مسئول تبلیغات آن حزب .
عضو موسس و شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان

عضو موسس جامعه زینب
عضو موسس جامعه اسلامی دانشجویان
نایب رئیس و مخبر کمیسیون اقتصاد و دارائی، عضو کمیسیون اجتماعی، نماینده ناظر مجلس در اندوخته اسکناس، عضو کمیسیون احزاب مجلس، عضو هیئت عالی نظارت مجلس شورای اسلامی معاون سیاسی و مشاور امور اجتماعی رئیس قوه قضائیه
وی و درحال حاضر عضو شورای مرکزی، قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی است و سابقه دبیر اجرائی، رئیس مرکز امور سیاسی، مدیر مسئول هفته نامه شما در این حزب را دارد.


*فاطمه رهبر

فاطمه رهبر نماینده محافظه کار تهران در مجلس هفتم و هشتم، و عضو فراکسیون زنان و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بوده است.


فاطمه رهبر، نماينده مردم تهران: متولد ۱۳۴۳ و فوق ليسانس گرافيك است. رهبر، فعاليت هاي فرهنگي اش را از تدريس در آموزش و پرورش آغاز مي كند. پس از آن در صدا و سيما به عنوان مدير توليد شبكه اينترنت، دبير شوراي عالي سياست گذاري اينترنت سازمان و مدير شبكه اينترنتي جوان فعاليت كرده است.

 

*محمدنبی حبیبی

 

محمد نبی حبیبی در سال 1324 در ورامین به دنیا آمد. وی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی تظاهرات ها فعال بوده و علیه رژیم ستمشاهی فعالیت های سیاسی داشته است.

محمدنبی حبیبی سیاست‌مدار و بازرگان ایرانی است. وی از اعضای قدیمی هیأت مؤتلفه اسلامی و از سال ۱۳۸۳ دبیرکل این حزب است. حبیبی از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۶ به مدت ۴۴ ماه شهردار تهران بود.

وی همواره مقلد امام خمینی (ره) بوده و در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از استان های کلیدی ایران استاندار بوده است.


حبيبي استانداری تهران، فارس، خراسان بزرگ را در کارنامه سوابق خود دارد. محمد نبی حبیبی که دارای فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه تهران است، در دوره ای به عنوان شهردار تهران خدمات بسیاری را نصیب این کلان شهر می کند که از جمله آن می توان به متروی تهران اشاره کرد که آغاز ساخت این پروِه از زمان شهرداری وی شروع شد و امروز خدمات زیادی را به شهروندان تهرانی ارائه کرده است.


دیگر سوابق محمد نبی حبیبی به شرح ذیل است:


-         قائم مقام بنیاد بین المللی غدیر
-         مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی
-         معاون وزیر راه و ترابری
-         رئیس سازمان هواپیمایی کشور
-         معاون وزیر بازرگانی
-         قائم مقام رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان
-         رئیس ستاد اقامه نماز تهران
-         معاون سیاسی استاندار کرمان
 

 /س3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.