سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با دفاتر تسهيل گري؛

بافت فرسوده تهران رنگ و بوي نو مي گيرد

نوسازي و احياي بافت فرسوده مدتي است كه به دغدغه اصلي شهرداري تهران تبديل شده است و اقدامات زيادي براي بازسازي اين بخشها كه مساحت زيادي از تهران را تشكيل مي دهد، انجام شده است. اين نوسازي در كنار زيباسازي، امنيت و رفاه را نيز براي شهروندان به همراه خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ تك تك تهراني ها گذرشان حتي براي يكبار به كوچه هاي تنگ و باريك اين كلانشهر افتاده، كوچه هايي كه اجازه عبور به هيچ خودرويي را نمي دهد و اين خودروها شامل آمبولانس و امدادرسانان نيز مي شود كه به معني دردسر در كمك به هنگام حوادثي چون: آتش سوزي و يا تاخير در رساندن بيماري به بيمارستان است.
هزينه هاي بالاي ساخت و ساز تا مدتها مانع از نوسازي اين املاك شده بود، اما حالا شهرداري با برنامه هاي مشخص خود قسمتي از اين هزينه ها را كاهش داده است.
در كنار تلاشهاي شهرداري تهران، دفاتري از طرف سازمان نوسازي تهران در اين رابطه شكل گرفته است با نام دفاتر تسهيل گري نوسازي كه برخلاف تصور بسياري از ساكنان بافت هاي فرسوده نه تنها متعلق به بساز بفروش ها نيست، بلكه مشاوره رايگاني است در خدمت اين ساكنان.
*دفاتر تسهيل گري چيست؟
از آنجاييكه بافت فرسوده در اكثر مناطق 22 گانه تهران پراكنده شده است، دفاتر تسهيل گري نوسازي نيز در مناطق پراكنده شدند تا دسترسي براي مردم ساكن در اين بافتها به آنان آسان ترد گردد، در اين دفتر كسي شما را مجبور به فروش ملكتان نمي كند؛ بلكه كارشناسان اين دفاتر تنها به ارائه مشاوره و راهنمايي مشغول هستند؛ زيرا براساس قانون و سياست شهرداري تهران در بافت فرسوده، افرادي كه قصد تجميع چند پلاك را دارند، مي توانند از حق تراكم بيشتر استفاده كنند و حتي از شهرداري وام دريافت نمايند و براي اطلاع يافتن از چگونگي صورت گرفتن اين موارد است كه دفاتر تسهيل گري نوسازي گشوده شدند.
در حال حاضر در منطقه 7 تهران كه حجم بافت فرسوده بالايي در آن قرار گرفته است، 3 دفتر تسهيل گري وجود دارد كه به ارائه مشاوره در زمينه هاي مختلفي از قبيل نحوه واگذاري تسهيلات و مشوق نوسازي، معرفي مالكان قطعات واقع و بافت هاي فرسوده، ارائه مشاوره در زمينه هاي خدمات فني و مهندسي، حقوقي و ساخت و ... مي باشد.
اين مشاوره ها تخصصي هستند و بر مبناي اجبار افراد در نوسازي املاكشان ساخته نشده اند، بلكه براي تشويق آنان.
بايد توجه داشت كه شهرداري تهران و سازمان نوسازي در كنار اينكه احياي بافت فرسوده را يكي از دغدغه هاي اصلي خود قرار داده است، اما هيچ گاه مردم را مجبور به انجام اين كار نكرده است، هرچند كه گاهي اجراي طرحهايي بزرگتر تحقق اين امر را سرعت مي بخشد، براي مثال ساخت ادامه بزرگراه امام علي (ع) در منطقه 7 كه از ميان بافت فرسوده مي گيرد و به گفته شهردار منطقه 7، اين بزرگراه نه تنها بخش عمده اي از بافت فرسوده را به بزرگراهي بزرگ تبديل مي كند؛ بلكه باعث تحريك بافت هاي فرسوده اطراف بزرگراه مي شود تا نوسازي و احيا شوند.
نشاني دفاتر تسهيل گري در منطقه 7:
1- دفتر تسهيل گري محله (شارق الف و ب)
آدرس: خيابان دماوند، خيابان شهيد رجبي (شارق)، بالاتر از خيابان انصار الحسين، پلاك 91 تلفن تماس: 77582934
2- دفتر تسهيل گري محله (نظام آباد، گرگان، دهقان)
آدرس: ميدان نامجو، بين خيابان يزدي و عبداللهي، پلاك 877، طبقه دوم تلفن تماس: 77552578
3- دفتر تسهيل گري محله (ارامنه، حشمتيه)
آدرس: سبلان شمالي، نبش كوچه بي غم، پلاك 382، طبقه 4، واحد 13 تلفن تماس: 88477442 /ل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.