سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون گردشگری با تاكيد برمیزان گردشگران ورودی و خروجی به کشور:

صنعت گردشگري كشور به 15 هزار راهنماي تور ديگر نياز دارد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاكيد برمیزان گردشگران ورودی و خروجی به کشور،بر ضرورت فعالیت 15 هزار راهنمای تور در كشور تاكيد كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگي سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منوچهر جهانیان در مراسم گرامیداشت روز جهانی راهنمایان تور گفت: در حال حاضر بیش از 5500 راهنمای تور در خدمت صنعت گردشگری کشور هستند كه با توجه به تعداد گردشگران ورودی و خروجی، بايد 15 هزار راهنماي ديگر در كشور فعال شوند تا به رقم 20 هزار راهنماي تور در كشور برسيم.
وی با بیان اینکه خوشبختانه طی سال های اخیر موضوع آموزش در صنعت گردشگری به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر رشته گردشگری با گرایش های مختلف در سطح دانشگاه تدریس می شود و دوره های کوتاه مدت به عنوان مکمل زمینه پرورش نیروهای متخصص به ویژه راهنمایان تور را فراهم آورده است.
جهانیان در ادامه با در نظر گرفتن نیاز راهنمایان تور به روزآمد بودن، یادآور شد: تقویت بخش آموزش به یاری برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و باز آموزی مباحث مورد نیاز زمینه ارتقای علمی و تخصصی راهنمایان تور را در طول سال ایجاد خواهد کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه راهنمایان هر کشور معرف فرهنگ آن کشور هستند، گفت: صنعت گردشگری صنعتی خدماتی است و بخش قابل توجهی از توسعه آن مرهون برخورداري از نیروی انسانی متخصص، شایسته و آموزش دیده است؛ از این رو نیاز است راهنمایان فعال در این عرصه علاوه بر تخصص و علاقه به عنوان دو الزام، اطلاعات گسترده ای به همراه داشته باشند که این امر تنها با نگاهی جدی به موضوع آموزش محقق خواهد شد./ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.