سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراقب چشمهای خود باشید

مسافران باید مراقب چشمهای خود باشند و به توصیه های لازم در این خصوص توجه کنند.

دکتر علیرضا رجعتی حقی، فوق تخصص شبکه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: استفاده از عینک آفتابی استاندارد هم در فصل تابستان و هم در زمستان در طی روز ضروری است چون در تابستان تابش مستقیم نور آفتاب بر روی چشم سبب صدمه رسیدن به این عضو بدن می شود و نیز در زمستان نور ار برف انعکاس پیدا کرده و سبب صدمه رسیدن به چشم می شود پس استفاده از عینک آفتابی استاندارد، ضروری است.
رجعتی حقی تصریح کرد: افراد در حین رانندگی لازم است از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنند چون در صورت تابیده شدن آفتاب به چشم سبب اذیت شدن فرد در حین رانندگی می شود.
وی همچنین افزود: افراد سعی کنند حتی الامکان در شب رانندگی نکنند زیرا نور سفید ماشینهای که از روبرو می آیند چون غیر استاندارد است می تواند روی چشم اثر بدی بگذارد و سبب اذیت چشم شود.
رجعتی حقی به مسافران گفت: آبی که به صورت می زنند و با آن صورت را شستشو می دهند باید پاکیزه و بهداشتی باشد چون آب آلوده می تواند سبب عفونتهای چشمی شود.
این متخصص شبکیه خاطر نشان کرد: تغییر ‌آب و هوا برای مسافران می تواند برروی قسمت های بدن از جمله چشم اثر بگذارد  آب و هوای گرم و خشک، آب و هوای خیلی سرد ، وزش باد، گرد و غبار و آلوگی می تواند سبب بروز ناراحتی های چشمی مانند خشکی چشم، حساسیت چشمی، و گاهی عفونت های چشمی شود.
وی تصریح کرد: خشکی چشم و حساسیت چشمی می تواند با علایمی مانند سوزش، خارش، درد و آبریزش از چشم همراه باشد که در صورت مشاهده این مشکلات افراد به چشم پزشک مراجعه کنند.
رجعتی حقی خاطر نشان کرد: رعایت بهداشتی فردی ضروری بوده و باید به نکات ذکر شده توجه کرد و مسافران به هنگام سفر مراقب چشمهای خود باشند./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.