سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ريزش مو در خانمها و آقايان يكسان نيست

ريزش مو نوعي بيماري است كه در سنين مختلف روي مي دهد.

دكتر محمد رضواني، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:از جمله علت هاي آن 1- موضعي بودن است كه از يك قسمت شروع مي شود و به سيستم دفاعي بدن ربط دارد و  2-  ثانويه بودن آن كه بر اثر سوختگي و يا بيماري هاي خاص كه موجب كنده شدن پوست،‌ در نتيجه منجر به تخريب و ريزش مو مي شود.

 وي گفت: ريزش مو در افرادي كه با آن درگيرند در دو نوع تيپ مردانه و زنانه است كه مردانه ي آن يك پديده ي فيزيولوژيك است كه در 70 تا 80 درصد آقايان رخ مي دهد و علتش وجود يك آنزيم است كه در طاق سر بيشترين فعاليت را دارد و موجب ريزش در اين ناحيه مي شود.

وي در ادامه گفت:ريزش مو بعد از سن بلوغ صورت مي گيرد كه با عقب نشيني مختصر مو همراه است و در همه پسران يكسان است ريزش مو جنبه وراثتي ندارد بلكه به جنسيت وابسته است و به علت هاي مختلفي بستگي دارد. كه در خانم ها به عواملي مانند كمبودآهن،‌كمبود روي،‌ بيماري هاي تيروئيد و اختلالات هورمونهاي جنسي است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: با پيداكردن علت ريزش مو با استفاده نكردن از داروها،‌شامپوها،‌ استفاده دائمي از مواردي كه براي مو زيان آور است و مراجعه به متخصص پوست و مو مي توان اين بيماري را تا حدي درمان كرد./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.