به گزارش سرويس ورزشي باشگاه خبرنگاران عزیز محمدی اولین نامزد ریاست فدراسیون فوتبال است که برنامه پیشنهادی خود را برای اداره فدراسیون ارایه کرد. برنامه رئیس سازمان لیگ به شرح زیر است؛
1. مقدمه
نفوذ فوتبال در کشور ما روز به روز افزایش یافته و در جمهوری اسلامی ایران نیز اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان با حساسیت بالایی وقایع فوتبال را دنبال می نمایند. با توجه به توقعات و خواسته های به حق جامعه از فوتبال با این فرض که اگر سازمان اداره کننده فوتبال، توانایی مدیریت و پاسخگویی خواسته های جامعه را نداشته باشد، این ظرفیت و فرصت مناسب و مغتنم به نیروی منفی و تهدید تبدیل شده و عامل تنش زای اجتماع خواهد شد.
به عبارت دیگر میتوان نتیجه گرفت ضعف سازمان اداره کننده فوتبال کشور علاوه بر اینکه فرصت استفاده از پتانسیل بالای فوتبال برای نشاط اجتماعی و ایجاد روحیه امید و وحدت و وفاق ملی را هدر می دهد موجب ایجاد تنش اجتماعی هم خواهد شد. فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد و سازمان اداره کننده فوتبال کشور وظیفه دارد نسبت به ارتقای وضعیت فوتبال ایران برنامه ای وسیع و هدفمند را تدارک دیده که محور آن توسعه همه جانبه، مستمر و پیشرفت فوتبال کشور باشد.
توسعه فوتبال ایران بر مبنای چشم انداز توسعه جمهوری اسلامی ایران همراه با اصلاح آن مبتنی بر برنامه محوری از اهم موضوعات پیشنهادی این گروه می باشد. توسعه ای که استانداردهای بین المللی و شاخص های مورد قبول آن در اختیار ما قرار دارد وجود مدل های متنوع پیشرفت فوتبال در دنیا و ارائه مؤلفه های حرفه ای گری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است که با در اختیار داشتن ارزش های والای دینی و فرهنگی ایران اسلامی مسیر طراحی و اجرای پروژه توسعه فوتبال را هموار می کند.
بدین ترتیب تحقق توسعه بر مبنای اخلاق گرایی و ملاحظات فرهنگی بومی کشور و با تکیه بر قانون گرایی و بهره مندی از تجارب موفق جهانی باید هدف اصلی سازمان اداره کننده فوتبال کشور باشد. بی تردید آغاز پروژه توسعه یافتگی ایران در حرکت به سمت فوتبال مدرن، نیازمند ارتقای منابع مالی و انسانی است.
آنچه واضح است فوتبال ایران پتانسیل فراوانی برای درآمدزایی دارد و با اداره صحیح آن می توان این منابع را تأمین و در اختیار پیشرفت فوتبال قرارداد. منابع مالی متصور از حق پخش تلویزیونی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، حمایت های مدت دار و هدفمند دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و غیره می توانند فوتبال را در مسیر رشد قرار دهند.
بدون شک توسعه فوتبال و در پی آن قانون محوری موجب از میان رفتن برخی از ناهنجاری های موجود در جامعه خواهد شد. رعایت قانون، به طور یکسان برای همه بزرگترین اقدام برای رفع ناهنجاری ها و تضمین عدالت است و آنگاه که عدالت در جامعه فوتبال برقرار باشد، تصمیم های سازمانی غیر مرتبط و تصمیمات شخصی نمی توانند مسیر اداره فوتبال کشور را تغییر داده و یا منحرف نماید.
تحقیقاً با وجود ظرفیت گرانقدر مردمی فوتبال در ایران اسلامی و مساعدت، همفکری و یاری نیروی های انسانی اهالی فوتبال اعم از مدیران، مربیان، بازیکنان، هواداران، رسانه های گروهی و به ویژه تعامل مثبت با نهادهای مرتبط، می توان فدراسیون فوتبال را به نحوی که رضایت ملت عظیم الشأن ایران اسلامی تأمین گردد، اداره کرد. به همین دلیل آمادگی خود را برای قبول مسئولیت فدراسیون فوتبال اعلام نمودم تا همه با هم در یک فرآیند منطقی با عقلانیت، آرامش و خرد گرایی و با برنامه ریزی مناسب به شاخص های توسعه یافتگی در فوتبال کشور دست یابیم.
2. وضعیت موجود فوتبال کشور:
2.1. وجود علاقه و ظرفیت بالقوه برای فعالیت در سراسر کشور
2.2. اهتمام بیشتر هیأتهای ورزشی به برگزاری مسابقات
2.3. برگزاری مسابقات سراسری فوتبال در تمام ردههای سنی
2.4. دارا بودن افتخارات در سطح آسیا
2.5. وجود سرمایهای عظیم ناشی از علاقهمندی اکثر مردم کشور به فوتبال
2.6. تأمین بخش اعظم منابع مالی از سوی دولت و در نتیجه تحمل پیآمدهای دولتی بودن فعالیتها و عدم استقلال مجموعه فوتبال در سیاست گذاری و تصمیم گیری
2.7. جهت مطالبات مردم در رابطه با فوتبال از دولت است
2.8. عمده توجه باشگاهها به تیمداری، خصوصاً تیم های بزرگسالان و عدم توجه به سایر رده ها
2.9. فقدان نظام آموزش جامع مطلوب
2.10. فاصله فوتبال ایران از دانش روز دنیا و حتی از قدرتهای رده بالای آسیا
2.11. فقدان باشگاههای حرفهای و فراهم نبودن شرایط درآمدزایی باشگاه ها از راه های مرسوم در دنیا(حق پخش تلویزیونی واقعی، کپی رایت و ثبت علایم تجاری، بلیط فروشی، جذب اسپانسر، فروش نام استادیوم و غیره)
2.12. کمبود شدید امکانات سختافزاری
2.13. تخصیص نامناسب درآمدها و اختصاص اکثر درآمدها به فعالیتهای روزمره
2.14. عدم تناسب حقالزحمه داوران با میانگین درآمدها
2.15. کمبود و نقص مقررات و نرمافزارهای اداره برنامههای فوتبال و ضعف در اجرای مقررات و آیین نامه های جاری
2.16. ناکافی، نامناسب و محدود بودن منابع درآمدی علیرغم وجود ظرفیتهای (منابع) بالقوه
2.17. وجود موانع خاص اجتماعی برای برنامه ریزی دقیق مسابقات از قبیل مناسبت های سیاسی، اجتماعی و مذهبی
2.18. عدم حمایت از تیم های پرطرفدار و ریشه ای مثل نساجی، خیبر و غیره از سوی بنگاه های تجاری و اقتصادی و ظهور تیم های خلق الساعه و بی طرفدار
2.19. تناسب نداشتن توقعات جامعه با واقعیتهای فوتبال کشور
2.20. فقدان اتحادیههای بازیکنان، مربیان و داوران
2.21. وجود چالشهای اجتماعی و حرفهای در زمینه هواداری
2.22. ضعف در ارتباط با نهادهای بینالمللی
2.23. وجود برخی ناهنجاریها در جامعه فوتبال
3. اهداف
به منظور جبران عقبماندگیهای قبلی، تحقق آرمانها و نیل به شاخصهای توسعهیافتگی اهداف ذیل مورد توجه قرار میگیرد:
3.1. اصلاح و ارتقا ساختار فدراسیون فوتبال و پاسخگونمودن فدراسیون بر اساس اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال
3.2. تقویت هیأتهای ورزشی در امر آموزش و گسترش کمی و کیفی و ورود تمامی استانها به چرخه فوتبال کشور (ویژن آسیا)
3.3. طراحی و اجرای نظام آموزشی مطلوب
3.4. پیگیری جدی و فوری برای حرفهای نمودن باشگاههای لیگ برتر و لیگ 1 کشور بر اساس آیین نامه صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها تا 11/10/1391
3.5. کاهش هزین های جاری باشگاه ها طبق قوانین روز فیفا و یوفا و هدایت سرمایه ها به سمت توسعه زیرساخت ها
3.6. ایجاد رویه ثبات مدیریت و جلوگیری از تغییر و تحولات آنی و احساسی
3.7. ارتقاء جایگاه بینالمللی فوتبال ایران
3.8. ارتقاء مشارکتهای مردمی
3.9. اعتلای سطح فرهنگی و اخلاقی جامعه فوتبال
3.10. توسعه سختافزارهای موردنیاز فوتبال کشور
3.11. حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا در ردههای مختلف و حضور موفق و مؤثر در جام جهانی 2014
3.12. توسعه و گسترش فوتبال
3.13. راه اندازی و ارتقای سطح کمی و کیفی فوتبال بانوان اعم از لیگ های فوتبال و فوتسال و همکاری با باشگاه ها جهت حمایت از بانوان
3.14. توجه به تیم های پایه، همکاری با باشگاه ها جهت بروز کردن آکادمی تیم های پایه و ایجاد تغییرات اساسی در برگزاری مسابقات مربوط به رده های سنی
4. اصول حاکم بر فعالیتها
4.1. اخلاقگرایی: توجه و عمل به آموزههای اخلاقی در تمامی بخشهای فوتبال کشور و در نتیجه ارتقاء شاخصهای اخلاقی و فرهنگی در فوتبال. به عنوان مثال تلاش برای اصلاح فضای استادیوم ها از طریق کارهای فرهنگی و تامین رفاه تماشاگران
4.2. داناییگرایی: تعهد به علم، خرد و دانش روز در تمامی مراحل توسعه و پیشرفت فوتبال کشور
4.3. حرفهایگرایی: رسیدن به شاخص نرمافزاری و سختافزاری مطلوب فوتبال دنیا و مورد تأکید AFC و FIFA برای ایجاد باشگاههای حرفهای.
4.4. قهرمانگرایی: تمامی تلاشهای فوتبال کشور باید در این بخش متجلی شود. رسیدن به قهرمانی، عاملی در تسریع فرآیند توسعه و تقویت ساختار فوتبال کشور خواهد بود.
4.5. تجاری گرایی و صنعت گرایی: فوتبال ایران باید مانند تمام کشورهای صاحبنام به سمت تجاری شدن و صنعتی شدن پیش برود.
5. سیاستها
5.1. هماهنگی و همکاری با سازمان های مرتبط(وزارت ورزش و جوانان) و تقویت جایگاه سیاست گذاری و نظارت وزارتخانه و نهاد های ذیربط در فوتبال بر مبنای سند چشم انداز توسعه فرهنگی و طرح جامع.
5.2. استفاده از دانش، تجارب و تواناییهای پیشکسوتان و نیروهای نخبه، کارآمد و متخصص فوتبال کشور.
5.3. ارتباط با مجامع، مؤسسات و باشگاههای معتبر فوتبال دنیا
5.4. ایجاد ارتباط سازنده و محترمانه با رسانههای گروهی کشور
5.5. جلوگیری از تبدیل فوتبال به عامل تنش اجتماعی
5.6. اقدام در حوزه فوتبال براساس اصول و استانداردهای حرفهای
5.7. قانونگرایی و تعهد به برنامههای مصوب برای تحقق عدالت
5.8. حضور فعال در مجامع بینالمللی فوتبال
5.9. تقویت اصول باشگاه محوری در چهارچوب آیین نامه های هیات ها
5.10. آشتی ملی در فوتبال و تعامل نسل های مختلف و همسو نمودن حرکت ها
6. کلیات برنامه
6.1. آموزش و پژوهش و توسعه منابع انسانی
6.1.1.1. تقویت و توسعه آکادمی فوتبال
6.1.1.2. ایجاد سیستم برای استفاده از تجارب و دانش پیشکسوتان، مربیان و کارشناسان خبره کشور
6.1.1.3. ارتباط با مؤسسات آموزشی درجه اول دنیا به منظور کسب دانش روز فوتبال و اعزام نیروی انسانی جهت گذراندن دورههای آموزشی.(الگوبرداری از آکادمی فوتبال کشورهای صاحب سبک فوتبال)
6.1.1.4. تربیت نیروی انسانی مورد نیاز فوتبال کشور (مربی، داور، مدیر، متصدیان برگزاری مسابقات و سرپرست) از طریق برگزاری کلاسهای داخلی با حضور اساتید مجرب داخلی و خارجی و یا اعزام نیرو به خارج از کشور
6.1.1.5. آموزش نیروهای انسانی مؤثر در فوتبال کشور در طول سال
6.1.1.6. طراحی و اجرای پروژههای تحقیقاتی
6.1.1.7. تهیه و انتشار کتب، لوحهای فشرده برای مربیان، داوران، بازیکنان و سایر دستاندرکاران
6.1.1.8. تشکیل کلاسهای زبان انگلیسی و آموزش مربیان و داوران به طور مستمر
6.1.1.9. برگزاری کنفرانس و سمینارهای علمی برای تجزیه و تحلیل وضعیت فوتبال و طراحی ایدهها، استانداردها و سیستمها برای پیشرفت فوتبال کشور
6.1.2. تأسیس آکادمی و مدارس فوتبالبه منظوراستعدادیابی با همکاری باشگاه های فوتبال
6.1.2.1. آموزش استعدادها در دورههای کوتاهمدت و میانمدت با همکاری باشگاههای ممتاز و درجه اول فوتبال دنیا
6.1.2.2. حمایت از باشگاههای حرفهای برای ایجاد مدارس فوتبال منطبق بر استانداردهای روز جهان و همکاری با ایشان برای ایجاد ارتباط بینالمللی با تیمهای بزرگ دنیا برای تأسیس مدارس فوتبال در ایران
6.1.2.3. ایجاد رابطه نظامیافته با وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه فوتبال پایه و طراحی سیستم مسابقات دانش آموزی منطبق با فوتبال پایه با همکاری وزارت آموزش و پرورش
6.2. جایگاه بینالمللی فوتبال ایران
6.2.1. شناخت، تربیت و هدایت نیروی انسانی برای ورود به AFC و حضور نمایندگان ایران در تمامی بخشهای AFC و حضور مقتدرانه نمایندگان باکفایت ایران در AFC و FIFA
6.2.2. شناخت داوران مستعد برای قضاوت در مسابقات و تقویت توانایی جسمی، مهارتهای داوری و زبان های بینالمللی
6.2.3. رایزنی با کشورهای آسیایی به منظور افزایش کرسیهای ایران در بخشهای مختلف AFC
6.2.4. رایزنی با کمیته داوران AFC و انجام اقدامات لازم به منظور افزایش سهمیه حضور داوران ایرانی در مسابقات آسیایی
6.2.5. حضور هدفمند و مؤثر در نشستهای AFC و FIFA
6.2.6. حمایت از نخبگان علمی فوتبال جهت حضور در مجامع علمی مرتبط با فوتبال در دنیا
6.2.7. ایجاد بستری برای آموزش مربیان و آشنایی آنها با قوانین و مناسبات بین المللی به منظور رشد آنها و فراهم شدن شرایط حضورشان در تیم های خارجی
6.2.8. تقویت و بهبود جایگاه اجرایی روابط بین الملل در فدراسیون از تمام جهات نرم افزاری و سخت افزاری
6.3. باشگاهها
6.3.1. طراحی و مدیریت پروژه حرفهای ساختن باشگاههای فوتبال
6.3.2. تعریف استانداردهای باشگاههای حرفهای ایران براساس استانداردهای مورد قبول AFCو FIFA مبتنی بر مقررات صدور مجوز باشگاه حرفه ای
6.3.3. کمکهای همهجانبه به باشگاهها برای اجرای پروژه حرفهای شدن
6.3.4. حمایت از باشگاه ها و تشویق به روی آوردن به سمت ثبت اینترنتی هواداران و استفاده صحیح از این فرصت برای درآمدزایی
6.3.5. تعیین آییننامه سازماندهی کانون هواداران باشگاهها
6.3.6. سازماندهی نحوه بلیتفروشی مسابقات لیگبرتر فوتبال به هواداران با همگرایی باشگاه ها و هیات های فوتبال
6.3.7. تهیه و اعمال آییننامه تشویق و تقدیر باشگاهها براساس رفتار هواداران
6.3.8. رتبهبندی سالیانه باشگاههای کشور از حیث شاخصههای حرفهای
6.3.9. کمک به باشگاهها، برای انتقال و اشتغال بازیکنان در باشگاههای خارجی
6.3.10. برنامهریزی و اراده برای مبارزه با دوپینگ در فوتبال کشور
6.3.11. تلاش برای ارتقاء جایگاه باشگاه ها از طریق تجاری کردن و درآمدزا کردن آنها به منظور توسعه پایدار فوتبال کشور
6.3.12. تعریف جایگاه مناسب حقوقی برای دعاوی حقوقی باشگاه ها و بازیکنان در کمیته وضعیت با توجه به اساسنامه جدید فدراسیون
6.4. برگزاری مسابقات
6.4.1. برنامهریزی و تهیه تقویم و انتشار آن به صورت دوساله براساس تقویم ملی در سطوح ملی، قاره ای و بین المللی AFCوFIFA در تمامی لیگ ها
6.4.2. برنامه ریزی و تهیه تقویم و انتشار برنامه سالیانه مسابقات تیم های پایه در فصول مناسب که با آموزش و تحصیل آنان مطابقت داشته باشد
6.4.3. هدایت و ملزم کردن باشگاهها برای ارائه برنامه مسابقات به صورت سالیانه
6.4.4. برگزاری سالیانه تورنمنتهای بینالمللی معتبر در سطح ملی و باشگاهی
6.4.5. بهینه کردن آییننامههای برگزاری مسابقات و نقل و انتقالات بازیکنان
6.5. داوران
6.5.1. واقعی کردن سطح درآمد داوران
6.5.2. نظاممند کردن انتخاب داوران برای مسابقات
6.5.3. رتبهبندی ماهیانه، نیمفصل و فصلی داوران
6.5.4. اعمال تشویقهای مالی و معنوی و اعمال تنبیهات براساس درجهبندی به صورت ماهیانه در نیمفصل و پایان فصل.
6.5.5. برنامهریزی بلندمدت برای جذب و نگهداشت داوران
6.6. سازمان تیمهای ملی
در راستای حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا در ردههای مختلف، راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات جام جهانی و حضور موفق و مؤثر در این مسابقات، راهیابی تیم امید ایران به مسابقات المپیک و حضور موفق و مؤثر در این مسابقات، راهیابی جوانان ایران به مسابقات جام جهانی جوانان و حضور موفق و مؤثر در این مسابقات، راهیابی تیمملی نوجوانان ایران به مسابقات جام جهانی نوجوانان و حضور موفق و مؤثر در این مسابقات و ایجاد زمینههای مناسب برای قهرمانی ایران در جام ملتها.
6.6.1. تقویت مدیریت سازمان تیمهای ملی و برعهده گرفتن کلیه مسائل مربوطه
6.6.2. تشکیل کمیتههای فنی زیرنظر سازمان تیمهای ملی برای تصمیمگیری در امور فنی فوتبال ملی برای کلیه ردههای مختلف تیم ملی
6.6.3. تعیین استانداردها جهت انتخاب مربیان تیمهای ملی و گزینش مربیان تیمهای ملی براساس این استانداردها
6.6.4. جلب حمایتهای مادی و معنوی دولت از تیمهای ملی
6.6.5. نهادینه کردن حمایت مردم از تیمهای ملی و تاسیس نهاد ملی حمایت از تیم ملی با مدل کشورهای موفق از جمله کره جنوبی.
6.6.6. ایجاد ارتباط دائم بین باشگاهها و سازمان تیمهای ملی برای تبیین سیستم فوتبال ملی و جلب حمایت باشگاهها
6.6.7. تدوین منشور اخلاقی تیمهای ملی فوتبال
6.6.8. تعریف و ترویج فرهنگ تماشاگری فوتبال به نحوی که موجب تقویت غرور ملی، هیجان مثبت و پرهیز از اختلال اجتماعی گردد.
6.7. جلوگیری از تبدیل فوتبال و دستاندرکاران به عامل تنش اجتماعی
6.7.1. ایفای نقش فدراسیون، باشگاهها از ایجاد حساسیت کاذب میان مردم در ارتباط با مسابقات ملی و باشگاهی.
6.7.2. جلب همکاری دستاندرکاران فوتبال کشور خصوصاً رسانههای گروهی برای جلوگیری از افزایش غیرواقعی سطح انتظارات مردم و تشریح واقعیتهای فوتبال کشور.
6.7.3. ایجاد ارتباط بین اشخاص و سازمانهای مؤثر بر فوتبال کشور برای سازماندهی رفتارهای تنشزدا، هدایتگر و کنترلکننده.
6.7.4. ایجاد زمینه حضور هواداران حرفهای در مسابقات حساس با احراز هویت و تعیین جایگاه معین برای آنان.
6.8. فوتبال در استانها
6.8.1. پیگیری برای ایجاد ورزشگاههای استاندارد فوتبال درهر استان با بهرهگیری از منابع ملی و استانی.
6.8.2. گسترش فوتبال آماتوری توسط هیأتهای فوتبال استانها و شهرستانها.
6.8.3. برگزاری هدفمند مسابقات سالیانه قهرمانی جوانان و نوجوانان.
6.8.4. برگزاری کلاسهای مربیگری و داوری فوتبال زیرنظر آکادمی فوتبال و مراکز آموزشی استان ها.
6.8.5. پاسخگو بودن رئیس فدراسیون و اعضای هیأترئیسه و مدیران ذیربط فدراسیون به استانها و باشگاه های کشور.
6.8.6. ارتقای منابع مالی هیأتهای فوتبال از طریق افزایش کمکهای فدراسیون و جلب کمکهای مردمی و سایر دستگاههای استانی.
6.9. منابع درآمدی
6.9.1. ارتقای درآمد حق پخش تلویزیونی در حد واقعی آن (پخش بازی ها و تبلیغاتی که قبل، حین و بعد از مسابقات پخش می شود) هم برای مسابقات ملی و هم برای کلیه مسابقات در تمامی رده ها.
6.9.2. تبلیغات دور زمین فوتبال از طریق روشهای مدیریتی و تبلیغاتی مؤثرتر هم برای مسابقات ملی و هم برای کلیه مسابقات در تمامی رده ها.
6.9.3. جلب حمایتهای مالی برای تیم ملی توسط مؤسسات مالی بزرگ کشور.
6.9.4. آمادهسازی باشگاههای فوتبال برای عرضه در بورس در راستای اصل 44 قانون اساسی.
6.9.5. جلب سرمایه خارجی در اجرای پروژههای فوتبال ایران با همکاری نهادهای ذیربط.
6.9.6. اخذ منابع مالی از توسعه کمی و کیفی فوتبال در ایران و سایر فدراسیونها و باشگاههای خارجی برای اجرای برنامههای AFC وFIFA .
6.9.7. ارتقای درآمد حاصل از حضور در مسابقات بینالمللی و افزایش سطح این درآمد با کسب رتبههای ممتاز
6.9.8. جذب منابع مالی بیشتر از بودجه عمومی دولت.
6.9.9. جلب حمایتهای مالی سازمانها، بانکها، مؤسسات، شرکتهای دولتی و خصوصی از طریق مشارکت آنان در اجرای پروژههای فوتبال ایران.
6.9.10. تشکیل شرکت سرمایهگذاری و مشارکتهای مردمی فوتبال ایران.
6.10. هواداری
6.10.1. طراحی سامانه حرفهای شدن هواداران.
6.10.2. تعیین آییننامه سازماندهی کانون هواداران.
6.10.3. تهیه و اعمال آییننامه تشویق و تنبیه باشگاهها براساس رفتار هواداران.
6.10.4. تلاش برای تلطیف فضا و فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور افراد علاقمند در استادیوم ها
6.11. ساختار
6.11.1. بازنگری و سازماندهی مجدد تشکیلات فدراسیون فوتبال بر اساس اساسنامه مصوب جدید به منظور ارتقاء توانایی اداری منجر به انجام تمام وظایف و برنامهها در زمان مناسب.
6.11.2. بازنگری و اصلاح دستورالعملهای مالی فدراسیون بمنظور ارتقاء بهرهوری تأمین و مصرف وجوه.
6.11.3. بازنگری و شفاف سازی قراردادهای داخلی و بین المللی با برخورداری از یک بستر مناسب حقوقی و تقویت جایگاه مشاوران حقوقی و قراردادی
6.11.4. به کارگیری عناصر حرفهای، اداری و فنی ثابت برای مشاغل اصلی و اجرایی فدراسیون.
6.11.5. ایجاد ارتباط و ساماندهی روابط میان فدراسیون و علاقهمندان همکاری با فدراسیون در کلیه بخشهای فنی، آموزشی، تحقیقاتی، مالی، تبلیغات و غیره.
6.11.6. تشکیل بانک آمار و اطلاعات فوتبال ایران و تقویت سایت فدراسیون.
6.11.7. تشکیل موزه افتخارات فوتبال ایران.
6.11.8. تقویت فعالیتهای مربوط به مبارزه با دوپینگ.
6.11.9. ایجاد مرکز مطالعات و رفع ناهنجاریهای فوتبال.
6.11.10. کمک به ایجاد اتحادیه داوران، مربیان و بازیکنان.
6.11.11. تشکیل کانون هواداران تیمهای ملی.
6.11.12. الزام باشگاهها به تشکیل و تقویت کانون هواداران.
6.11.13. راه اندازی وب سایت دربرگیرنده کلیه فعالیت های فوتبال از قبیل مشخصات تمام بازیکنان ملی و باشگاهی، نقل و انتقالات، آمار دقیق تماشاگران در استادیوم ها و غیره.
6.12. سوابق تحصیلی و ورزشی
6.12.1. سوابق تحصیلی
6.12.1.1. کاردانی رشته تحصیلی صنایع اتومکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
6.12.1.2. کارشناسی مدیریت صنعتی دانشگاه امام حسین علیه السلام
6.12.1.3. کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه امام حسین(ع)
6.12.1.4. دکترای مدیریت سیاست دفاعی دانشگاه دانشگاه امام حسین(ع)
6.12.1.5. استاد دروس مدیریتی منابع انسانی و لجستیک به مدت نه سال در دانشگاه امام حسین علیه السلام
6.12.2. سوابق ورزشی
چکیده ای از سوابق ورزشی عزیزاله محمدی ـ نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان لیگ حرفه ای و عضو کمیته لیگ قهرمانان کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC
6.12.2.1. عضو تیم فوتبال هنرستان تهران (شهید بهشتی) از سال 1353 الی 1357 و شرکت در مسابقات آموزشگاه های تهران
6.12.2.2. رئیس هیئت فوتبال نیروی زمینی سپاه پاسداران از 2/8/1374 لغایت 21/10/1384 به مدت ده سال
6.12.2.3. رئیس هیئت فوتبال باشگاههای فجر سپاه از 2/8/1374 لغایت 14/12/1384
6.12.2.4. رئیس هیئت فوتبال ستاد مشترک سپاه پاسداران از 2/8/1384 لغایت 1387
6.12.2.5. نایب رئیس و عضو هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی فجرشهیدسپاسی شیراز از تاریخ 2/8/75 لغایت 19/10/86
6.12.2.6. عضو هیئت امنا و شورای مرکزی جامعه اسلامی ورزشکاران انقلاب اسلامی
6.12.2.7. عضو شورای مرکزی اتحادیه فوتبال جمهوری اسلامی ایران از سال 74 تا کنون
6.12.2.8. مسئول گروه فوتبال بسیج ورزش کشور از تاریخ 1/11/80 لغایت 19/10/86
6.12.2.9. عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ حرفه ای و لیگ برتر فوتبال ایران از تاریخ 28/5/80 (از اولین دوره) تا کنون
6.12.2.10. عضو هیئت منصفه سازمان لیگ برتر از تاریخ 19/8/81 لغایت 19/10/86
6.12.2.11. سرپرست تیم ملی فوتبال جوانان جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 16/3/81 لغایت 16/6/81
6.12.2.12. مدیر تیم ملی امید (المپیک) فوتبال جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 18/12/81 لغایت 18/4/83
6.12.2.13. نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ برتر از 21/10/86 تا کنون