سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انرژی بدنتان را متعادل کنید

امروزه چاقی نوعی بیماری محسوب می شود که خود می تواند پیش زمینه بیماری های دیگر باشد.

دکتر حسینی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پرخوری و مصرف غذاهای پرحجم و چرب، مواد قندی مضر باعث جذب بیشتر مواد غذایی می شود و در نتیجه چاقی را به همراه دارد.

دکتر حسینی اظهار داشت: کم کردن حجم معده با روش های مانند بالون معده سبب می شود که حجم معده کم شود و فرد غذای کمتری مصرف کند و از عوارض این روش درمانی مخصوصاً برای افرادی که مشکلات روحی و روانی دارند ممکن است بیماری آنان را بیشتر کند. استفاده از این روش درمانی زمانی مفید است که فرد دچار هیچگونه بیماری و یا عارضه اي نباشد.

وی ادامه داد: رژیم های غذایی برای بدن لازم است یعنی مواد مصرف شود که نیازهای طبیعی بدن را تأمین کند و کسانی که به کاهش وزن با روش های نادرست اقدام می کنند گرچه فرد به وزن دلخواهش می رسد ولی در کوتاه مدت بازگشت چاقی را به همراه دارد که در این مدت ممکن است عضلات بدن آسیب دیده و فرد را دچار کم آبی بدن کند و عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر رژیم گرفتن به منظور کم کردن وزن باشد برای کودکان، افراد میانسال و بزرگسالان متفاوت است و رژیم گرفتن برای کودکان زیر هفت سال توصیه نمی شود چون در حال رشد هستند و اگر هم چاق باشند با بالا رفتن سن و قد کشیدن این مشکل کم کم حل می شود و کم کردن وزن و گرفتن رژیم غذایی باید تحت نظر کارشناس و متخصصان تغذیه انجام گیرد تا فرد دچار عوارض خطرناک تری نشود./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.