سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدي پاشازاده:

نسل طلاي بازيكنان از بين رفته است

مهدي پاشازاده پيشكسوت فوتبال گفت: متأسفانه ديگر در فوتبال نسل طلايي از بازيكنان ديده نمي شود و نقاط ضعف هاي متفاوتي در تيم ملي ديده مي شود كه البته اين نواقص و نقاط ضعف به كي روش مربوط نمي شود و به عملكرد خود بازيكنان باز مي گردد.




مهدي پاشازاده پيشكسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: مشكل كارشناسان ما اين است كه هر دقيقه و ساعت و روز در خصوص همه موارد نظر مي دهند و ا ظهارنظرات آن ها صحت ندارد.
وي افزود:‌ اين مسئله كه خط دفاع تيم ملي گاهي داراي مشكل و نواقصي است طبيعي است و هيچ ارتباطي به كي روش ندارد مشكل تيم ملي كشورمان در اين است كه در حال حاضر نسل خوبي در فوتبال كشور نداريم.
وي افزود: در سال 98 نسل طلايي از بازيكنان فوتبال وجود داشتند و در كنار هم توانسته بودند تيم قدرتمندي بوجود بياورند نكته مهم در خصوص كي روش اين است كه وي تنها مي تواند در ميان بازيكنان هماهنگي ايجاد كند و ايده جديدي در تيم پياده كند.
*نبايد از تيم ملي انتظار معجزه داشت
پاشازاده در خصوص تيم ملي ادامه داد. تفاوت تيم ملي با تيم هاي باشگاهي در اين ا ست كه در تيم هاي باشگاهي مي توان با صرف وقت كمي، ميان بازيكنان هماهنگي ايجاد كرد و به نتيجه هم رسيد ولي در تيم ملي كه بازيكنان تنها هر يك ماه يا دو ماه يكبار دور هم جمع مي شوند و هر يك از باشگاهي خا ص به تيم ملي مي آيند هماهنگي اين مهره ها كه تفكرات خاص امري دشوار است.
وي تصريح كرد: متأسفانه در فوتبال كشور، بازيكنان پايه، اصول اوليه فوتبال را نمي آموزند و همين مشكلات زمينه ساز بروز دسته ديگري از مشكلات مي شود.
وي بيان داشت: اينكه تيم كيروش تاكنون باخت نداشته است اتفاقي بسيار خوب است ولي در هر حال بايد بپذيريم كه نبايد از تيم ملي كشورمان انتظار معجزه داشت.
وي تأكيد كرد: حداقل به مدت يك سال بايد به كيروش فرصت بدهيم تا وي با فوتبال و فرهنگ ما آشنا شود و پله هاي ترقي فوتبال كشور را يكي يكي طي كند آن زمان است كه اگر در جا بزنيم و پس رفت كنيم بايد به دنبال پيدا كردن مشكل و رفع نقص تيم ملي باشيم.
*نبايد تيم هاي عربي را دست كم بگيريم
پاشازاده در خصوص تيم هاي عربي بيان داشت: تيم هاي عربي مثل قطر وبحرين خطرناك هستند بازيكنان شرايطي دارند كه در مقابل تيم هايي هم چون كره و ژاپن عملكرد خوبي دارند ولي در مورد تيم هاي عربي بايد عنوان كنم كه بازيكنان ما اين تيم ها را دست كم مي گيرند و در نتيجه امتياز بازي را از دست مي دهند.
وي تصريح كرد: البته مسئله شانس نيز در فوتبال ما تأثير زيادي دارد. ما در يك روز مقابل بحرين 6 گل به اين تيم مي زنيم و در روز ديگر هر توپي كه بازيكنان به سمت دروازه بحريني ها مي فرستند به گل تبديل نمي شود و همين قضيه بازيكنان را حساس و عصباني مي كند.
وي تأكيد كرد: شرايط حاكم بر بازي در مورد ديدار و رقابت با تيم هاي عربي در نتيجه بازي تأثير زيادي دارد. بايد اذغان كنيم كه پتانسيل فوتبال ما با پتانسيل قطري ها قابل مقايسه نيست و البته از سوي ديگر شرايط مالي ما و قطري ها نيز با هم مساوي نيست و آن ها شرايطي به مراتب بهتر از ما دارند.
وي ادامه داد: تيم هاي عربي شاخصه ديگري نيز دارند. آنها بازيكنان خارجي زيادي را در تركيب تيم خود دارند و به دليل شرايط مالي خوب خود بازيكنان و مليتشان را خريداري مي كنند به عنوان مثال تيم قطر بيش از 10 بازيكن خارجي دارد در حاليكه از لحاظ فني و پتانسيل به مراتب پايين تر از ماست.
وي تأكيد كرد: در مجموع معتقدم اگر روال عادي در اين ديدار طي شود تيم ما به همراه بازيكنانش مي تواند به عنوان برنده ديدار باشد و قطر را شكست دهد.

*انصاري فرد بازيكن خوبي است ولي ستاره نيست

پاشازاده در خصوص ليست كيروش بيان داشت: با همه احترامي كه براي بازيكنان تيم ملي قائلم بايد بگويم كه نسل ما،‌نسل قدرتمندي از بازيكنان ندراد و نمي شود بازيكنان اين دوره را با بازيكنان دهه هاي 60 و 70 مقايسه كرد.

وي تأكيد كرد: ما در طول 3-2 سال اخير ثبات بازيكن نداشته ايم و به غير از علي كريمي، مهدوي كيا و بازيكنان همين نسل ستاره اي نداشتيم.

وي افزود: بازيكنان ديگر به صورت مقطعي ستاره مي شوند و بعد از درخشش محدوده در طي يك يا 2 سال، بصورت كلي حذف مي شوند.

البته كريم انصاري فرد در سال هاي اخير عملكرد خوبي داشته است. وي بازيكن خوبي است ولي ستاره نيست.

وي در پايان خاطر نشان كرد: براي تيم ملي كشورمان آرزوي موفقيت مي كنم و اميدوارم بتوانند به برد مقابل قطردست پيدا كنند./با
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.