سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

استخدام اعضای هیئت علمی افزایش یافت

طی چند سال اخیر با توجه به رشد علمی در کشور میزان استخدام اعضای هیئت علمی افزایش یافته است.

حسین نادری منش معاون آموزش وزیر علوم در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در برنامه توسعه پنجم علاوه بر افزایش میزان تحصیلات باید زمینه کسب و کار را هم افزایش دهیم.
وی در ادامه به آمار افزایش میزان استخدام اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت:
 

سالميزان استخدام اعضاي هيئت علمي
84870
85959
861036
871040
881706
89900
901953


بنابراین به غیر از سال 89 که میزان استخدام اعضای هیئت علمی به دلیل برخی از تغییرات کاهش یافت مشاهده می شود که در سالهای دیگر افزایش یافت.
نادری منش تصریح کرد: هم اکنون در دانشگاههای کشور در مورد جذب اعضای هیئت علمی متقاضیان دانشجو و استاد خارجی را جذب می کنیم.
وی اظهار داشت: در بحث حمایت از نخبگان تسهیلاتی همچون مکانیزم ورود به دانشگاه بدون کنکور را برای داوطلبان در نظر گرفته ایم.
نادري منش به بازنگری و تدوین علوم انسانی اشاره کرد و گفت: در تدوین و باز نگری علوم انسانی شورای برنامه ریزی جداگانه ای در نظر گرفته شده و هم اکنون بیش از 20 کتاب جدید با همکاری وزارت علوم وارد بازار شده است.
 

**افزایش 25 هزار نفری دانشجویان خارجی بورسیه در برنامه پنجم
نادری منش در ادامه گفت: تعداد نظارت از مجموعه آموزش عالی بیشتر شده است چنانچه آمارها نشان می دهد

سالنظارت و بازرسي
88560
89590
90860


وی افزود: هم اکنون تعداد دانشجوی خارجی که به صورت بورس هستند 4000 نفر بوده و امیدواریم تا برنامه پنجم، 25 هزار نفر برسد که اولویت اول ما در بورسیه دانشجوی خارجی کشورهای همسایه است چنانچه سالانه 700 دانشجو از عراق وارد کشور شوند و کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان از دیگر کشورها است.
نادری منش در ادامه به تعداد موسسات فعال در حوزه دانشگاههای غیر انتفاعی اشاره کرد و گفت: تعداد موسسات فعال در حوزه غیر انتفاعی 328 موسسه است و بیشتر موسسات تک جنسیتی در زمینه موسسات تک جنسیتی دخترانه بوده که این دانشگاهها در استانهای آذربایجان غربی، فارس، زنجان، مازندران، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه و خوزستان است./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.