سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس سياست خارجي:

غربي ها با تحريم نفت ايران به اهداف شوم خود در منطقه نمي رسند

يک کارشناس سياست خارجي گفت: تحريم نفتي ايران از سوي اروپا تاثير چنداني بر روي کشورمان ندارد، چون تحريم پديده جديدي براي ايران نيست.

مصطفي فرقاني در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه علي رغم تحولاتي که در عرصه هاي مختلف در جهان حادث شده، غربي ها هنوز پيرو معادلات پس از جنگ جهاني دوم هستند و با آن ديد به دنيا مي نگرند تا به منافع و مطامع خود برسند اما اين نگرش ديگر پاسخگوي نياز امروز جهان نيست.

وي تصريح كرد:‌ تحريم نفتي از سوي اروپا، تاثير چنداني بر روي ايران نخواهد گذاشت، چون تحريم پديده جديدي براي ايران نيست.

بازرس انجمن صنفي روزنامه نگاران و خبرنگاران در ادامه با اشاره به اينكه کشورهاي اروپايي غير از خريداري نفت نيازمند بازار فروش کالاهاي خود در ايران نيز هستند تصريح كرد: با عنايت به اينکه اتکا ايران از درآمدهاي نفتي در حال کاهش است و وابستگي درآمد و بودجه ما نسبت به نفت در حال کاهش است، اگر تحريمي عليه ايران صورت گيرد نه تنها نمي تواند كارساز باشد بلكه غربي ها را هم در رسيدن به اهدافشان ناكام خواهد كرد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره در طول ساليان متمادي با تحريم هاي متعددي روبرو بوده که اين فشارها در روند توسعه و پيشرفت ايران خللي وارده نكرده و ملت ايران توانسته با وحدت وهمدلي و با اتکا به نيروي خود، تهديدها را به فرصت تبديل كند./گ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.