سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسانه حسن نايبي:

در ايران پست پنج نداريم

مشكل پست پنج در تيم هاي بسكتبال آقايان مشهود است اما سرمربي تيم قهرمان بانوان اعتقاد دارد كه در بسكتبال بانوان ايران اصلاً‌پست پنج اختصاصي نداريم.

افسانه حسن نائبي ، سرمربي تيم بسكتبال مهر آمين قزوين پس از قهرماني در ليگ برتر بانوان به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: امسال ورود بازيكنان خارجي كيفيت ليگ بانوان را واقعاً‌ بالا برده بود و تيم هاي خوبي مثل آرارات،‌ تيام بندرعباس و گاز رقابت را تنگاتنگ كرده بودند اما به لطف خدا و تمرين هاي خوب ما به مقام قهرماني رسيديم.

وي ادامه داد: در دور رفت مرحله نهايي مقام اول را به دست آورديم و در دور برگشت با فولادماهان هم امتياز شديم. همين برابري امتياز فينال را واقعاً سخت كرد چون برنده بازي پاياني قهرماني را مي گرفت، حساسيت و استرس كار واقعاً بالا رفته بود اما با ارائه يك بازي منسجم مهرآمين به قهرماني رسيد.

وي در مورد اين بازي توضيح مي دهد: ما از همان ابتدا تا انتها با فاصله نزديك پيش مي رفتيم به طوري كه در كوارتر اول فاصله 2 تيم 2 امتياز بود. در كوارتر دوم فولادي ها 35 بر 34 برنده شدند و كوارتر سوم 50 بر 49 به نفع ما شد اما در 10 دقيقه آخر 25 بر 10 برديم تا با قاطعيت قهرمان شويم.

*آرارات به عيسائيان متكي بود

حسن نايبي در مورد تيم آرارات اشاره مي كند:‌ آرارات از همان بازي اصفهان مقابل تيم ما دچار مشكل شد. بازيكنان ما با ارائه يك بازي زيباي با اختلاف 27 امتياز پيش بودند كه خطاي پنجم تينا عيسائيان گرفته شد و برخورد با داور پيش آمد.

البته اختلاف ما پيش از اين صحنه هم زياد بود و تنها 4 دقيقه به پايان بازي مانده بود اما محروميت چهار ماهه تينا پس از اين حركت باعث شد تا كار براي تيم هاي ديگر راحت شود.

وي در پاسخ به اينكه آيا آرارات متكي به يك بازيكن بود؟ تصريح كرد: آرارات يك بازيكن آمريكايي و يك ارمني خوب هم داشت اما به هر حال تينا عيسائيان مهره اصلي آنها بود نبايد فراموش كرد اين تيم 3 بازيكن خوب را هم در ابتداي فصل از دست داد و اگر ؟؟آن برخورد را نمي كرد شايد شرايط براي خودشان بهتر مي شد هر چند تفاوتي براي تيم ها نداشت.

وي درباره تأثير بازيكنان خارجي تأكيد كرد: داشتن بازيكن خارجي به خاطر انرژي رواني وي كه به ساير بازيكنان، تيم مي دهند تأثير گذار است.

به هرحال بازيكنان خارجي پتانسيل هاي بازيكنان داخلي را هم افزايش مي دهند هر چند بازيكنان خودي چيزي از آنها كم ندارند و غيرت، تعصب و تعهدشان هم بيشتر است.

مربي مهرآمين گفت: به هر حال مقابل تيم هاي با فيزيك بدني خوب داشتن بازيكنان بازيكنان خارجي ضروري است به خصوص اينكه ما در ايران اصلاً بازيكن پست پنجم واقعي نداريم.

*قهرماني را مديون بدنسازي خوب هستيم

وي تصريح كرد:‌ ما قهرماني مان را مديون تمرينات منظم و مربي بدنساز خوبمان هستيم. پس از چند ماه تمرين و بازي، بازيكنان قطعاً دچار كسالت و خستگي مي شوند كه به همين دليل در دور برگشت از مينا جعفري بدنساز برجسته در تيم استفاده كرديم و حضور وي در كنار ساير كادر فني و مديريت خوبي از عوامل موفقيت تيم بود.

البته بايد از نوري مدير عامل تيم و محمودي رييس هيئت استان كه با حذف اسپانسر و قدرت بخشيدن به تيم هم تشكر مي كنم.

*مربيان انرژي شان را صرف تمرين كنند نه حاشيه

وي خاطر نشان كرد: امسال به جز بحث عيسائيان حاشيه خاصي ديگري نداشتيم اما وقتي رقابت بين تيم ها هست، ناخودآگاه حواشي هم زياد مي شود در اين بين مربيان بايد انرژي خود را صرف تمرينات و هماهنگي بين 15بازيكن كنند.

من هم به جاي حواشي، انرژي ام را صرف تمرينات بازيكنان كردم و از حق نگذريم بازيكنان نيز بسيار همراهي مان كرده و در تمام تمرينات حاضر شدند به اين ترتيب علاوه بر كار سخت حفظ نايب قهرماني سال قبل يك پله بالاتر آمده و قهرمان شديم هر چند رسيدن از نايب قهرماني به قهرماني بيشتر از يك پله محسوب مي شود./ق
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.