سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبيبي:

آمریکایی ها و غربی ها هنوز ملت ما را نشناخته اند و این علامت کند ذهنی آنها است

دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه اسرائیل وغربی ها تهدید کردند که باز هم دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کنند اظهار داشت: آمریکایی ها و غربی ها هنوز ملت ما را نشناخته اند واین علامت کند ذهنی آنها است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در دیدار هیاتی از چین با اشاره به تبدیل شدن ارتباط ایران و چین به ارتباطی استراتژیک اظهارداشت : وجود منافع و دشمنان مشترک میان دو ملت ایران وچین باعث شده ارتباط این دو کشور به ارتباطی استراتژیک تبدیل شود .
حبیبی همچنین برای تقویت رابطه بین دو حزب افزود : ما با وجود رابطه ی خوبی که با هم داریم معتقدیم که می توان رابطه ی بیشتر ،گسترده تر ،شفاف تر و اجرایی تری با هم داشته باشیم و اگر موانعی هم در این رابطه احساس شود طرفین باید این موانع را برطرف سازند .
وی همچنین درباره روابط چین با خاورمیانه تصریح کرد: من معتقدم آینده منطقه خاورمیانه در دست مردم منطقه خواهد بود و این مردم هستند که آینده منطقه را رقم خواهند زد .لذا ما اصولاً برای چین یک موقعیت فرصت ویزه ای در منطقه قائل هستیم و همانطورکه در ملاقات قبلی که همزمان با تحرکات در منطقه و انقلاب های منطقه بود معتقدیم چین می تواند حضور جدی تری در کنار مردم منطقه داشته باشد .
وی درادامه افزود : ما در این رابطه به حسن نیت چین اطمینان داریم و معتقدیم ایران و چین بایکدیگر می توانند در جهت توسعه اقتصادی در منطقه و ایجاد صلح و امنیت در منطقه کمک کنند.
حبیبی افزود : ما انقلاب های منطقه را حرکت ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی تلقی می کنیم و شما اگر بتوانید به مردم منطقه ثابت کنید که با مردم منافع مشترک دارید موقعیت خوبی در آینده منطقه خواهید داشت .
وی ادامه داد : وقتی می گوییم جهان اسلام فقط منظورمان خاورمیانه نیست جهان اسلام یک انرژی متراکم در حال شکوفا شدن است و اگر شعار های مردم انقلابی را در منطقه نگاه کنید نقطه مشترکی با شعارهای ما در انقلاب دارد که این مشابهت ناشی از اعتقادات اسلامی مشترک ما است .
وی همچنین در رابطه با راهپیمایی با شکوه 22 بهمن تصریح کرد : آمریکایی ها و غربی ها هنوز ملت ما را نشناخته اند واین علامت کند ذهنی آنهاست با توجه به اینکه اسرائیل وغربی ها تهدید کردند که باز هم دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کنند جوانان دانشمند ما با در دست داشتن پلاکارت های بزرگ که بر روی آن نوشته شده بود من دانشمند هسته ای هستم اگر می خواهید ترور کنید با این کار اقتدار ایران و شجاعت نسل جوان کشور را نشان دادند .

 

 

 

 

وی ادامه داد: من امیدوارم سفارت چین در ایران گزارش کامل و واقع بینانه ای از راهپیمایی چند میلیونی تهران به شماارائه داده باشد.
وی همچین در رابطه ی فشار و تحریم های غربی نسب به ایران گفت: ما با اطمینان اعلام می کنیم که از این تحریم ها گذر خواهیم کرد وهمچنین علاوه بر تحریم ها در برخی موارد تهدیدات نظامی انجام می دهند .البته یک دیوانه هم ممکن یک کار نظامی در مقابل ما انجام دهد ، ما به این ها هشدار داده ایم که می توانید شروع کنید ولی نمی توانید آن را ختم کنید، ما توانایی این پاسخگویی را داریم بعنوان نمونه اگر اسرائیل مرتکب این دیوانگی شود در همان ساعت های اول دچار سوختگی کامل خواهد شد .
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ما بدون اجازه غربی ها یک کشور هسته ای شده ایم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را با قدرت ادامه خواهیم داد .
حبیبی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات کشور سوریه افزود : ما معتقدیم غرب قصد شکستن خط مقدم مقاومت سوریه را دارد. ما سیاست دولت سوریه را برای مقاومت علیه اسرائیل را تأیید می کنیم و ادامه این مقاومت را یک امر ضروری می دانیم که نهایتاً این امر به نفع ایران خواهد بود ، بنابراین به لحاظ اینکه امنیت لبنان و سوریه با امنیت ایران دارای اشتراک های زیادی است به همین دلیل از این مقاومت پشتیبانی می کنیم .
وی افزود: اصلاحات لازم و گفتگو بین معارضین و دولت سوریه و بالا بردن سطح رفاه مردم سوریه انجام یک سری از اصلاحات سیاسی لازم در سوریه است.
همچنین در این دیدار آقای چیان نیز اظهار داشت : روابط بین دو حزب باید تقویت و گسترش پیدا کند زیرا این ارتباط قسمتی از ارتباط دو کشور است ./س3

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.