سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر برترین شرکت بازی سازی جهان (گیملافت) در ایران

سباستین گیوری مدیر بازاریابی برترین شرکت بازی سازی موبایل جهان به ارزیابی بازی های موبایل در جهان و انطباق آن در ایران می پردازد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ دانشگاه شریف جهت فرهنگ سازی و توسعه صنعت بازی سازی موبایل از "سباستین گیوری" یکی از مدیران شرکت بازی سازی موبایل گیملافت (برترین در جهان) دعوت بعمل آورده تا در دومین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ایران به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی حضور داشته باشند.

 

هر سال میلیاردها دلار در سرتاسر جهان صرف بازی های موبایل می شود، این آمار و ارقام تصویری را برای درک بهتر محل خرج این میلیاردها دلار، روند رو به رشد بازی های freemiumیا رایگان، و اینکه فعال ترین گیمرهای تلفن همراه چه كساني هستند.

کل ارزش صنعت سرگرمی های موبایلی در سال ۲۰۱۰: ۳۳ میلیارد دلار. پیش بینی برای سال ۲۰۱۵: ۵۴ میلیارد دلار

سود خالص صنعت بازی های موبایل در سال ۲۰۱۰: ۸ میلیارد دلار. پیش بینی سود برای سال ۲۰۱۴: ۱۱ و چهار دهم میلیارد دلار

۵۳ درصد از گیمرهای موبایل مونث و ۴۷ درصد جنس مذکر هستند.

میانگین سنی بازی خورها برای آقایان ۲۷ و نیم سال، برای خانم ها تقریبا ۳۰ سال و به طور متوسط ۲۸٫۲ سال بوده .افزایش قابل ملاحظه میل کاربران به استفاده از freemium ها: freemium ها برنامه هایی هستند رایگان که درآمد تولید کنندگانشان از محل تبلیغات، قرار دادن امکانات اضافی که فقط با پرداخت اشتراک توسط کاربران فعال می شود، خرید بازی به طور مستقیم از درون برنامه یا قرار دادن نسخه آزمایشی برای مدت محدود و تشویق کاربر به خرید نسخه نهایی پس از این مدت بدست می آید.

*81درصد از کل دانلود ها مربوط به برنامه های رایگان بوده است

۵۱ درصد از کل بازی های دانلود شده، بازی های رایگان بوده. ۲۷ درصد مربوط به بازی های با قیمت ۹۹ سنت و کمتر و ۲۲ درصد مربوط به بازی های ۱٫۹۹ دلار و بیشتر.

پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۳ «خرید از درون بازی» جایگزین «پرداخت به ازای هر دانلود» شود.

در سالی که گذشت درآمد توسعه دهندگان از تبلیغات درون بازی ها: ۸۷ میلیون دلار. پیش بینی سال ۲۰۱۵: ۸۹۴ میلیون دلار.

۸۴ درصد دارندگان تبلت، از وسیله خود برای بازی کردن استفاده می کرده اند. و ۳۸ درصد بیش از ۲ ساعت در روز را صرف بازی با تبلت خود می کنند.

۶۸ درصد از دارندگان تبلت حداقل یک ساعت در روز را صرف بازی با تبلت خود می کنند.

تعداد نرم افزارهای کاربردی سیستم عامل های محبوب کنونی: اپل (۳۳۳۲۱۴ با ۶ درصد رشد)، آندروید (۲۰۶۱۴۳ با ۱۶ درصد رشد) و بلک بری (۲۶۷۷۱ با۲۱ درصد رشد)

با روند فعلی آندروید به زودی جای اپل را در صدر بیشترین تعداد برنامه های کاربردی خواهد گرفت. همچنین در حال حاضر برنامه های رایگان آندروید بیش از برنامه های رایگان اپل است.

۵۸ درصد از کل توسعه دهندگان برای بیش از یک سیستم عامل محصول تولید می کنند.

۴۶ درصد از کاربران بلک بری از هیچ بازی روی دستگاه خود استفاده نمی کنند. به این دلیل بلک بری یک سیستم عامل رو به افول معرفی شده.

۳۷ درصد از کاربران آیفون روزانه از یک بازی روی گوشی خود استفاده می کنند.

سباستین گیوری مدیر بازاریابی شرکت گیم لافت( برترین شرکت بازی سازی موبایل جهان) در دومین کنفرانس خدمات ارزش افزوده موبایل ایران به تشریح بازار جهانی بازی های موبایل و تطبیق آن در ایران خواهد پرداخت.

برای اطلاع بیشتر می توانید به وبسایت کنفرانس مراجعه فرمائید:www.vasconference.ir /ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.