سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترين مشكل محله شهيد اسدي رفع خواهد شد

شورا ياران بازوان قوي شهرداري براي حل مشكلات شهر هستند هر محله داراي مسائل و مشكلات خاص خود است كه اين افراد مي توانند با شناخت وضع محله و انعكاس به مديران شهري نسبت به رفع نقاط ضعف محله خود اقدام كنند، در اين ميان منطقه 13 داراي سيزده محله است يكي از محلات اين منطقه محله شهيد اسدي كه غربي ترين محدوده منطقه 13 را در برمي گيرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محله يك (شهيد اسدي) از شمال به دماوند، از جنوب به خيابان ثارالله، از شرق به خيابان زاهد گيلاني و از غرب به خيابان 17 شهريور منتهي مي شود.

اين محله از بافتي سنتي و فرسوده برخوردار است و به دليل داشتن بافتي متراكم از كمبود امكانات مختلف شهري رنج مي برد و ساكنان آن براي دستيابي به اين امكانات عموما بايد به محله هاي همجوار بروند.
بافت فرسوده، مشكل اساسي محله
سعيد خسرو‌ آبادي 43 ساله يكي از ساكنان قديمي محله شهيد اسدي است او بافت فرسوده را خطر بزرگ براي ساكنان محل مي داند و مي گويد: با توجه به خطر وقوع زلزله بافت فرسوده جزو مشكلات اساسي اين محله به حساب مي آيد ضمن اينكه كوچه هاي تنگ و باريك و معماري نامناسب شهري چهره ناخوشايندي به اين محله بخشيده است.
وي ادامه مي دهد: اگر شهرداري مزاياي خوبي به شهروندان اعطا كند و با قيمت مناسب ملك شهروندان را خريداري كند تا حدودي مشكل بافت فرسوده محل حل مي شود.
خسروآبادي در پايان خواهان رسيدگي مسئولين به مشكلات محله شد.
افزايش سرانه فرهنگي و ورزشي
زهرا سعيدي يكي از جوانان ساكن محله است او به كمبود سرانه ورزشي و فرهنگي محله اشاره مي كند و مي گويد: يكي از نيازهاي شهروندان محله احداث اماكن ورزشي و مراكز فرهنگي است فقر اين امكانات باعث شده كودكان، نوجوانان و بزرگسالان اوقات فراغت خود را به بطالت گذارند و حتي در برخي موارد اين مسئله مشكل ساز شده و باعث افزايش آسيب هاي اجتماعي گرديده است.
وي اضافه كرد: با توجه تاكيدات شهردار تهران در راه اندازي سراهاي محله و افزايش امكانات ورزشي انتظار مي رود احتياجات به حق شهروندان تامين شود.
سعيدي يادآور مي شود: محله شهيد اسدي فاقد سراي محله است و سراي اين محله در محله همجوار در بوستان خيام واقع شده است.
ترافيك در حوالي بازارچه شهرستاني
مريم اميني 32 ساله ساكن خيابان عليخاني در ادامه از مشكلات ترافيكي اطراف بازارچه شهرستاني و خيابان اقبال صحبت مي كند و مي گويد: از آنجا كه بازارچه شهرستاني يكي از مراكز تجاري منطقه محسوب مي شود رفت و آمد زيادي در اين مكان صورت مي گيرد و باريك بودن عرض كوچه و كمبود جاي پارك به مشكل پيچيده براي ساكنين تبديل شده است.
اميني ادامه مي دهد: با توجه به مسائلي كه ذكر كردم از مسئولان مي خواهم با به كار بردن تمهيداتي مشكلات شهروندان اين محل را كاهش دهند چرا كه ترافيك اين بخش از منطقه معضل جدي ساكنان محل است.
وفور موش در محله
حسين توحيدي 55 ساله يكي از كسبه هاي محله است و از وجود موش ها در محله ناراضي است و مي گويد: وفور موش در نهرها و داخل فاضلاب هاي اين محله به قدري زياد شده كه ترددشان سبب اذيت و آزار شهروندان است.
وي ادامه داد: البته شهرداري براي مبارزه با اين جانوران اقداماتي انجام مي دهد كه ارزشمند است ولي به نظر ميرسد اين كارها چندان موثر نبوده و روز به روز بر تعداد اين جانوران افزوده مي شود ضمن اينكه جانوران به راحتي تردد كرده و زندگي ساكنين حوالي را با تهديد روبرو مي سازد.
توحيدي مي افزايد: وجود موش كاملا محسوس بوده و سم ريزي و تله گذاري بي فايده به نظر مي رسد چرا كه اين جانوران روز به روز بزرگتر مي شوند.
تدابير شورا ياري محله براي رفع مشكلات
شورايار محل تدابيري براي رفع مشكلات محله انديشيده است.
محمد كاهه دبير شورا ياري محله شهيد اسدي در خصوص مشكل بافت فرسوده مي گويد: اين مشكل طي جلسات متعدد با شهردار منطقه مطرح شده و شهرداري تسهيلات ويژه اي را براي نوسازي ساختمان به شهروندان مي دهد كه يكي از اين تسهيلات اعطاي بافت فرسوده تا سقف 90 ميليون تومان است.
وي ادامه مي دهد: اما اين قول را مي دهيم با پيگيري شورا ياري و همكاري شهرداري با شهروندان با ارائه قيمت مناسب و به روز اين مشكل به زودي برطرف شود.
كاهه مي گويد: احداث بزرگراه امام علي(ع) و اجراي طرح منظر شهري تا حدودي مشكلات بافت فرسوده را كاهش مي دهد.
شورا ياري محله شهيد اسدي درباره كمبود سرانه ورزشي مي افزايد: شهرداري با كمبود فضا مواجه است اما شورا ياري محل اين مشكل را با شوراي شهر در ميان گذاشته است و پيگيري مي كند ضمن اينكه كمبود امكانات باعث شده جوانان محل در معرض آسيب هاي اجتماعي فراواني قرار بگيرند.
كاهه مي گويد: حتي شهرداري سالن ورزشي علوي كه در اختيار شهروندان محل بود در ازاي تخريب بخشي از ساختمان بيمارستان بوعلي در اختيار اين مركز قرار داد.
دبير شورا ياري محل تصريح مي كند: شورا ياري محل برنامه هايي را در حسينيه ثارالله به مناسبت هاي مختلف برگزار مي كند تا بخشي از كمبود سرانه هاي محل را جبران كند كه با استقبال خانواده ها روبه رو شده است.
كاهه درباره وفور موش در محله مي گويد: با همكاري شهرداري ناحيه يك با گذاشتن دريچه در فاضلاب ها و محل ورود و خروج موش ها و استفاده از كپسول مبارزه با جانوران موذي و ارائه چسب مخصوص به شهروندان گام هايي را براي حل اين مشكل برداشته است.
دبير شورا ياري محل درباره مشكل ترافيكي محله مي گويد: اين بخش به دليل نداشتن پاركينگ و تردد زياد شهروندان بار ترافيكي زيادي دارد اما طرح جديد شهرداري مبني بر احداث پياده راه فرهنگي حدفاصل ميدان امام حسين(ع) تا خيابان 17 شهريور كه تحسين برانگيز نيز هست باعث حل بسياري از مشكلات ساكنين محل و منطقه مي شود.
وي با اشاره به اينكه اغلب ساكنين محل افرادي انقلابي و مذهبي هستند ادامه مي دهد: از آنجا كه منطقه 13 به عنوان منطقه پيشگامان انقلاب محل اصلي فعاليت هاي انقلابي بوده با اجراي اين طرح جلوه خاصي به محله مي دهد.
مشخصات محله شهيد اسدي
محله شهيد اسدي غربي ترين محدوده منطقه 13 را در بر مي گيرد و با جمعيت 29 هزار و 151 نفر و بيش از 3 هزار خانوار از كمبود امكانات شهري از جمله بوستان، مركز فرهنگي و ورزشي رنج مي برد.
از آنجا كه اين محله داراي مردماني مذهبي و انقلابي است مساجد زيادي دارد كه از ميان آنها مي توان به مساجد صاحب الزمان(عج)، امام حسن عسكري(ع) ، حضرت ابوالفضل(ع)، باب المراد و مسجد رسول اكرم(ع) اشاره كرد./ل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.