سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشارمجموعه مقالات برگزيده كنگره بزرگداشت "حاج ملا علي كني"

مجموعه مقالات برگزيده همايش نكوداشت "حاج ملا علي كني"به همت اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران و موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران منتشر شد.

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف درگفتگو با خبرنگار ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران، افزود:حاج ملا علي كني (ره) يكي از علماي شيعه بود كه در راس جريان مقاومت ضداستعماري قرار داشت كه با ايستادگي در مقابل اين جريان در عهد ناصري و مقابله با امتياز نامه رويترز،نام نيكي در تاريخ مبارزات استقلال طلبانه ايرانيان ثبت كرده است.
ربيعي افزود:وي همزمان با هجوم همه جانبه استعمارگران در دوران قاجار به سرزمين ايران با برخي از علما و بزرگان كشور براي رفع معضلات كشور و پيشرفت ايران اسلامي،با نگرش عميق به تبعات ويرانگري تهاجم غربي ها،مبارزه و مقاومت اسلامي خود را با تكيه بر الگوهاي اسلامي-ايراني آغاز كرد.
وي ادامه داد:از اين رو شايسته است با بررسي آراء،ديدگاهها و مبارزات حافظان استقلال ايران را شناسايي و از آنها درس بگيريم و با قدرت،تمدن اسلامي را احيا كنيم.
مديركل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان اوقاف،اظهار داشت:در اين راستا اداره كل اوقاف استان تهران و موسسه مطالعات تاريخ ايران،همايشي را پيرامون زندگي و مبارزات "آيت الله حاج ملا علي كني"،برگزار و مجموعه اي از مقالات برگزيده اين همايش را در كتابي با عنوان مجموعه مقالات بزرگداشت حاج ملا علي كني (ره) گردآوري كرده است.
ربيعي ادامه داد:در اين مجموعه،مقالات برگزيده اي از اساتيد،صاحبنظران منتشر شده است كه برخي از آنها شامل "ملا علي كني" "توليت و مديريت حوزه مروي" از رحمت تولايي، "مقابله آيت الله حاج ملا علي كني با تهاجم فرهنگي غرب" اثر سعدالله غديري ،"بررسي نقش رابطه ملا علي كني و ميرزا حسن خان سپهسالار" از فاطمه كريم پور است.
گفتني است؛مجموعه مقالات همايش نكوداشت حاج ملا علي كني در 249 صفحه و شمارگان 2 هزار نسخه به چاپ رسيده است./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.