سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عطشاني:

فروش خوب فاخر بودن يك اثر را تاييد نمي كند

فروش خوب در چرخه اكران توسط برخي فيلم ها به مقوله فاخر بودن آن آثار نيست.

علي عطشاني كارگردان سينما به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت: رونق اكران در مسير بهبود شرايط اقتصادي اين صنعت در جمع اهالي سينما به يك هدف واحد تبديل شده است.

وي افزود: توليداتي كه در سال هاي اخير فرصت اكران در سينماي كشور را داشته اند، در بحث فروش از نموداري متفاوت برخوردار بودند.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: يك سري از فيلم هاي اكراني توانستند با جذب انبوه مخاطب در بخش فروش در سينماها ركورد جالبي از خود به نمايش بگذارند.

عطشاني اضافه كرد: تعدادي از توليدات سينمايي ما با وجود برخورداري از فيلمنامه و محتواي غني و ساختار مطلوب به دليل افزايش ساخت فيلم هاي سطحي و حركت هاي تخريبي و تغيير نوع ذائقه هاي مخاطبان، در بحث فروش شاهد "ركود" افت چشمگير و آمار پائين در جذب مخاطب بوده است.

اين كارگردان سينما ادام داد: با يك نگاه عميق در بخش اكران فيلم ها و كارنامه هاي آن ها در حوزه نمايش در سينماها، اكران محدود و مدت زمان كوتاه نمايش فيلم ها معيار درست و مناسبي در كاهش و يا افزايش رقم فروش فيلم ها در سنماهاي كشور محسوب نمي شود.

عطشاني ابراز داشت: فيلم اگر از فاكتورهاي فروش برخوردار باشد، در هر شرايط زماني مانند نمايش در فصل هاي خوب اكران مانند تابستان، ايام نوروز و حتي بهره مندي از اكران محدود در سينماها مي تواند عملكرد رضايت بخشي در بحث درآمدزايي داشته باشد.

اين كارگردان سينما بيان كرد: جابه جايي گيشه سينما از طريق اكران برخي فيلم ها، به منزله قاخر بودن آن اثر نيست.

عطشاني اظهار داشت: از سوي ديگر دست يابي تعدادي از فيلم ها به گيشه خوب و يا بد ربطي به كارگردان نداشته و عوامل بيروني مانند تبليغات و حتي پديده هاي مخرب مانند قاچاق فيلم ها در اين مورد نقش دارند./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.