سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفار هرندي در برنامه ديشب "ديروز، امروز، فردا" تاكيد كرد:

مجلس عصاره فضايل ملت است

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اينكه مجلس عصاره فضايل ملت است، گفت: مجلس برآيند ظرفيت يك ملت است و مقصود امام راحل از اين كه مجلس در راس امور است بسيار واضح و روشن است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، محمدحسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ وارشاد اسلامي شب گذشته(شنبه) طي سخناني در برنامه "ديروز، امروز، فردا"ي شبكه سوم سيما در پاسخ به سوال مجري برنامه در خصوص فضاي انتخاباتي كشور گفت: تا 4، 5 ماه پيش ممكن بود انتخابات در محيطي سرد و بي روح برگزار شود اما خوشبختانه هر چه جلوتر مي‌رويم شاهد تغيير وتحول مثبت در عرصه جامعه شده ايم.

وي با بيان اينكه دل بستن مردم و فعال بودن آنها در انتخابات با عنايت خداوند بيش از پيش شتاب گرفته است، حضور بيش از 60 درصدي مردم را در انتخابات پيش بيني كرد.

مشاور فرهنگي سپاه پاسداران در پاسخ به سوال مجري برنامه كه از وي پرسيد ويژگي انتخابات مجلس را چه مي دانيد، اظهار داشت: اين انتخابات مجلس شوراي اسلامي اولين آزمون پس از انتخابات سال 88 است كه با آن ناملايمات و حوادث تلخ ديده شد و انشاالله دراين دوره از انتخابات هم شاهد حضور حداكثري مردم در عرصه خواهيم بود.

وي در ادامه گفت: مردم از زمان آغاز بيداري اسلامي، به ايراني بودن خود بيش از گذشته افتخار مي كنند و همچنين احساس مي كنند كه اين غرور ملي شعله هايش بيش از پيش زبانه مي كشد .

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به موفقيت ها و پيروزي هايي كه در عرصه هاي داخلي براي كشور اتفاق افتاده است، افزود: اين موفقيت‌ها در حوزه هاي دانش و فناوري بيشتر است كه دشمن امروزه به انجام اين فعاليت‌ها از سوي ايران اذعان كرده است.

صفار هرندي با بيان اينكه ظرفيت تغيير و تحول در درون جبهه هاي مختلف رقيب در محيط انتخابات كشور هميشه وجود دارد، اظهار داشت: جبهه هاي معروف كشور كه تحت عنوان خط يك در برابر سه يا جبهه محافظه كار در مقابل راديكال است در درون خود مجموعه اي از گروه ها و گرايشات را همراه دارند كه ممكن است در آستانه انتخابات آرايش شان نسبت به گذشته تغييراتي داشته باشد.

وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به اين سوال كه چرا شعار عدالت در تبليغات كانديداها مشهود نيست، گفت: بلوغ جامعه امروزي ما چنان است كه اگر كسي از راه برسد و شعار عدالت سر دهد براي مردم  قابل قبول نيست.

وي با بيان اينكه بسياري از مسئولين شعار عدالت سر داده‌اند اما در عمل امتحان ناموفقي را پشت سر گذاشته‌اند، خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبري سخناني را در خصوص اخلاق بيان كرده‌اند كه اين موضوع نشاندهنده نارضايتي ايشان از اين موضوع است و به اين معني است كه مسئولين از اين امتحان بخوبي گذر نكرده‌اند.

وزير سابق فرهنگ وارشاد با اشاره به نقش و جايگاه مجلس در كشور افزود: مجلس برآيند ظرفيت يك ملت است و مقصود امام از اين كه مجلس در راس امور است بسيار واضح و روشن است.

** روح الاميني: همه ما در فضاي انتخابات در معرض امتحان هستيم

در ادامه اين برنامه عبدالحسين روح الاميني استاد دانشگاه در گفتگوي تلفني با تاكيد بر اهميت عزت و پايداري و مشاركت حداكثري مردم در عرصه انتخابات گفت: با ادامه و حفظ دستاردهاي خود مي توان زير بناي و گستره خانه‌اي را كه ساخته‌ايم، تحكيم بخشيم.

وي با بيان اينكه در انتخابات پيش رو دغدغه ها كمتر شده افزود: انشاالله در 12 اسفند انتخابات باشكوهي خواهيم داشت و اين در نظر سنجي هايي كه از سوي موسسات معتبر به عمل آمده مشهود است.

روح‌الاميني با اشاره به حاشيه نشيني و تحريم برخي افراد در عرصه انتخابات گفت: همه كساني كه در زاويه تحريم و يا در حاشيه قرار گرفته اند خود را از آحاد مردم جدا كردند و اين را بدانند كه هميشه متضرر خواهند بود و آنها بايد آگاه باشند كه قطار انقلاب كسي را در مسير خود در طول انقلاب پياده نكرده است.

اين استاد دانشگاه خاطر نشان ساخت: نظام ما در كنار ريزش هايي كه داشته است الحمدالله رويش هاي بسياري را هم شاهد بوده است.
به گفته اين استاد دانشگاه آنچه مسلم است اين است كه وجدان عمومي جامعه هميشه بيدار است زيرا تعلقي به گروه ها و جناح هاي مختلف ندارند.

روح الاميني تصريح كرد: مجلس توسط مردم و با رقابت با شكوه شكل مي گيرد./س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.