سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سياه سرفه در كودكان

سیاه سرفه یكی از خطرناك ترین بیماری های كودكان بخصوص در سنین زیر یك سال است.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر رضا سعيدي، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد در حاشيه کارگاه منطقه اي سياه سرفه با اشاره به اينکه عمدتا سياه سرفه به بيماري اطفال شناخته شده است خاطر نشان کرد: 90درصد مرگ هاي ناشي از سياه سرفه در کودکان زير يک سال اتفاق مي افتد و 60 تا 70درصد بستري در اين بيماري مربوط به کودکان است.

وي سرفه هاي پشت سرهم، تب شديد و سوء تغذيه را از ديگر علائم اين بيماري در کودکان برشمرد و گفت: اين بيماري در افراد بزرگسال به صورت خفيف تر و به صورت سرفه هاي بيشتر از دو هفته ديده مي شود و عوارض آن نسبت به کودکان بسيار کمتر است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه بر اساس آخرين آمار و ارقام به دست آمده تعداد مبتلايان به بيماري سياه سرفه در بسياري از کشورهاي جهان افزايش يافته است، اظهار داشت: در استان خراسان رضوي از ابتداي امسال تا کنون تعداد شش بيمار مبتلا با آزمايشات انجام شده از ميان 28 مورد مشکوک شناسايي شده اند.

گفتني است: کارگاه منطقه اي سياه سرفه با حضور 385 نفر از متخصصان، پزشکان و کارشناسان در سالن شهيد هاشمي نژاد مشهد برگزار شد.

در اين کارگاه اساتيد دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي و انستيتو پاستور ايران آخرين اطلاعات مربوط به نظام مراقبتهاي بيماري سياه سرفه، علائم باليني، تشخيص و درمان بيماري، تشيص آزمايشگاهي و روش هاي نمونه گيري را ارائه دادند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.