سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانيه همكاري با آژانس را مشروط به ادامه فعاليت صلح آميز هسته اي ايران دانست

نماينده‌ کشورمان درآژانس بين‌المللي انرژي اتمي با اشاره به گزارش جديد مديرکل آژانس درباره برنامه هسته اي صلح آميز ايران تاکيدکرد: اين گزارش بار ديگر بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران صحه گذاشت.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي اصغر سلطانيه اظهارداشت: گزارش جديد يوکياآمانو درباره برنامه هسته اي صلح آميز ايران نشان دهنده موفقيت هاي کشورمان در زمينه کاربرد انرژي هسته اي و فعاليت هاي غني سازي است و نشان مي دهد که هربار نسبت به دفعه قبل، پيشرفت هايي صورت گرفته که اين را به ملت ايران تبريک مي گويم.
نماينده دائم ايران در آژانس تاکيد کرد: اين گزارش دراين حال به تمام جهانيان نشان مي دهد جمهوري اسلامي ايران کشوري مسئول و پايبند به مقررات بين المللي از جمله معاهده ان. پي. تي است.
سلطانيه با بيان اينکه گزارش جديد آمانو بسيار مختصرتراز دفعه قبل است ودرآن به بازرسي هاي دائم آژانس نيز اشاره شده است، تصريح کرد: بازرسي ها از تمام تاسيسات هسته اي ايران، نشان دهنده اين است که همه چيز تحت کنترل آژانس است.
سلطانيه افزود: در قسمتي ديگر گزارش به نشست و مذاکراتي که در تهران در دو دور درخصوص مداليته و چارچوب مذاکرات با آژانس صورت گرفته، اشاره شده است ؛ اگرچه متن هنوز کار دارد و ما آمادگي داريم مذاکرات ادامه يابد.
وي درخصوص ادعاهاي بي اساس آژانس و مديرکل واتهامات برخي درخصوص برنامه هسته اي صلح آميز ايران نيز گفت: ما به طورکامل به سوالات درمذاکرات تهران پاسخ داديم و پاسخ هاي کتبي ديگر را هم تهيه مي کنيم و کاملا ثابت خواهيم کرد که اين ادعاها باانگيزه سياسي است و مبناي علمي و فني ندارد و کاملا بي اساس است.
نماينده‌ کشورمان درآژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاکيد کرد: بايستي از هرگونه تلاش و يا اقدام تخريبي که فضاي سازنده همکاري ايران و آژانس را مخدوش مي کند، جلوگيري کرد و به تعدادي از کشورها نيز هشدار مي دهم که اجازه دهند ايران و آژانس فعاليت هاي خود را در فضايي سازنده ، حرفه اي وتخصصي ادامه دهند و آن را سياسي نکنند.
وي افزود: بايد به آژانس اجازه داد فعاليت‌هاي خود را به طور حرفه‌اي و بي‌طرفانه و به دور از انگيزه‌هاي سياسي انجام دهد، چرا که جمهوري اسلامي ايران بنا دارد گفتگوهايش با آژانس را براي حل و فصل مسائل مورد نظر آژانس ادامه دهد.
نماينده دائم ايران در آژانس خاطرنشان كرد: به هيچ وجه از حق هسته اي خود دست نخواهيم کشيد و به فعاليت هاي خود و همکاري با آژانس و رفع ابهام ها ادامه خواهيم داد، به شرطي که حق غيرقابل انکار ايران مورد سوال قرار نگيرد.

/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.