سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت الله موحدي كرماني در همايش بصيرت مديران وزارت دفاع:

حضور چشمگير مردم در انتخابات باعث وحشت دشمنان خواهد شد

همايش بصيرت ويژه مديران ارشد وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با سخنراني عضو مجلس خبرگان رهبري و با حضور جمع كثيري از مديران اين وزارتخانه و سازمان‌هاي تابعه برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، آيت الله موحدي كرماني از اعضاي مجلس خبرگان رهبري در اين همايش كه به ميزباني شركت صنايع الکترونيک ايران در محل سالن اجتماعات حضرت امام حسن مجتبي(ع) شرکت صنايع مخابرات "صا ايران" برگزار شد طي سخناني به بيان فرازهايي از فرمايشات اميرمومنان حضرت علي عليه السلام و تدابير گوهربار آن امام شريف در گنجينه نهج البلاغه پرداخت.

وي در ادامه سخنان خود به مسئله انتخابات پرداخت و با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب كه حضور گسترده در انتخابات را موجب مصون ماندن كشور از خطرات خوانده‌اند، افزود: همانگونه كه معظم له فرمودند حضور چشمگير آحاد ملت در اين انتخابات كشور را بيمه كرده، در دل دشمن رعب و وحشت ايجاد و آنان را مأيوس مي‌سازد.

اين عضو مجلس خبرگان با تأكيد بر ضرورت انتخاب كانديداي اصلح و نقش بصيرت در نزد مردم جامعه اظهار داشت: بايد بينش و بصيرت داشت تا انسان ناصالح در اين مقام و جايگاه رفيع و ارزشي راه پيدا نكند.

در ادامه اين نشست هادي محمدي از كارشناسان ارشد سياسي، طي سخناني به تشريح تهديدات آمريكا و راهبردهاي جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه پرداخت.

وي با اشاره به وضعيت رژيم اشغالگر قدس، به شرايط امنيتي داخلي و فرامرزي اسرائيل پرداخت و گفت: اين رژيم خروج آمريكا از عراق و افغانستان را به شكلي رسمي يك اشتباه راهبردي آمريكا مي داند كه مي تواند به يك خسارت استراتژيك براي اين رژيم تبديل شود كه در اين شرايط مرزهاي شرقي اسرائيل دچار وضعيت ضد امنيتي مي شود.

اين كارشناس سياسي با اشاره به اوضاع آشفته داخلي و خارجي رژيم غاصب اسرائيل افزود: اين رژيم معتقد است بايد سطحي از آشوب و ناامني در عراق حاكم باشد تا ظرفيت‌هاي اين كشور از درون تخريب شود؛ زيرا كه عراق ظرفيت ژئوپلتيك براي ناامن‌سازي منطقه دارد.

اين كارشناس سياسي در ادامه با تشريح ابعاد وضعيت بيداري اسلامي در منطقه تصريح كرد: بيداري اسلامي در كشورهايي پديد آمده كه آمريكا طي 100 سال اخير ساختار سياسي، امنيتي، اقتصادي و اجتماعي آنان را دستخوش تحولات ساخته و در يك استراتژي بلندمدت با منافع آمريكا پيوند خورده است.

وي با اشاره به اوضاع داخلي سوريه گفت: هر گونه دگرگوني در وضعيت سوريه به شكل مستقيم در معادلات منطقه اي تاثير مستقيم دارد و هدفي كه اسرائيل در سوريه دنبال مي‌كند حذف اين كشور از حلقه مقاومت است؛ چراكه اين امر باعث ايمن سازي محور شرقي اسرائيل مي شود.

اين كارشناس سياسي اشكاف در بين طوايف و گرايش هاي مذهبي در سوريه را از جمله تاكتيك هاي اسرائيل در مقابله با اين كشور ذكر كرد و از خبرسازي فعال و جلوگيري از نقش آفريني به عنوان تاكتيك ريزش در بخش هاي امنيتي و سياسي سوريه توسط اسرائيلي ها ياد كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط ايران و اهداف غربي ها در تحريم ايران اسلامي پرداخت و اظهار داشت: در تهديد نظامي ايران دو كاركرد وجود دارد ابتدا اينكه دامنه فشار مؤثر واقع گردد و ديگر اينكه احساس جدي بودن تهديد نظامي پديد آيد.

وي ايجاد و فعال سازي شكاف سياسي در داخل كشور، حذف قابليت هاي فني و تكنولوژيكي و تداوم خط فشار براي تضعيف پيشرفت هاي منطقه اي ايران را از جمله راهكارهاي غرب در مقابله و دشمني با ايران اسلامي برشمرد.
/ش3
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.