سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

پایان ساخت قطعات بزرگترین پل قوسی کشور

ساخت قطعات بزرگترين پل قوسي خاورميانه در چهارمحال و بختیاری پایان یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
معاون اجرايي طرح پل قوسي سد و نيروگاه کارون 4 گفت :اين پل به وزن 3هزار و 750 تن ، به طول 380 متر و دهانه قوس 300 متر از نوع الياژي است که ارتفاع آن از کف درياچه سد کارون 250 متر است و براي ان يک باند رفت و يک باند برگشت و پياده رو پيش بيني شده است.
مدیح گفت: 98 درصد کار طراحي و 100 درصد ساخت اين سازه عظيم فلزي به پايان رسيده وروند نصب ان با پيشرفت 20 درصد ادامه دارد.
مديح با بيان اينکه طراحي اين پل به دست متخصصان داخلي است افزود اين سازه عظيم فلزي پس از طراحي و ساخت در شرکت ماشين سازي اراک به محل سد و نيروگاه کارون 4 در استان چهارمحال و بختياري منتقل شد .
وي گفت اين پل فلزي بر روي درياچه سد کارون 4 در حال نصب است وبا نصب آن جاده شهرکرد ، اردل - ايذه به خوزستان مجددا راه اندازي مي شود.
با آبگيري سد و نيروگاه کارون 4 جاده شهرکرد - اردل - ايذه به زير آب رفت . هم اکنون جاده شهرکرد - بروجن - لردگان به ايذه جايگزين اين محور است.
معاون اجرايي طرح پل قوسي سد و نيروگاه کارون 4با اشاره به اينکه شرکت آب و نيروي ايران مجري ساخت اين طرح بزرگ است گفت : براي ساخت بزرگترين پل قوسي خاورميانه 27 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است که اواخر سال آينده به بهره برداري مي رسد .
طرح ملي سد و نيروگاه کارون 4 بعنوان بزرگترين سد بتني خاورميانه بر روي رودخانه کارون و در محل تلاقي دو رودخانه ارمند و بازفت در 280 کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري ساخته شده است.
وی گفت: این طرح در مجموع 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.