سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشتی شمال شهری ها با مجموعه ورزشی

معاون فنی و عمران منطقه 3 گفت: به منظور افزایش سرانه ها و تامین نیازهای شهروندان بزرگترین مجموعه فرهنگی و ورزشی در منطقه 3 تهران احداث شد.

احمدیانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: این مجموعه دارای امکاناتی نظیر سالن اجتماعات، سینما، نمایشگاه، کتابخانه و 3 سالن ورزش چند منظوره، سرای محله است و در خیابان شهید دستگردی، خیابان شهید دلیری واقع شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد خاطر نشان کرد: این مجموعه در مساحت 5300 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان اجرا شده است.
احمدیانی در ادامه همچنین از احداث یک سوله ورزشی در خیابان پاسداران خبر داد و افزود: این مرکز در مساحت 760 متر مربع و با امکاناتی از قبیل زمین استاندارد والیبال، بسکتبال، هندبال، سالن بدن سازی و با هزینه ای بالغ بر 5/1 میلیارد تومان اجرا شده و در حال حاضر در حال تجهیز است و به زودی به بهره برداری نهایی می رسد.
** نصب 15 جان پناه در معابر پر تردد در شمال تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 3 به منظور ایمنی عابرین پیاده در هنگام عبور از عرض معابر پر تردد شهر اقدام به نصب جان پناه های ایمنی در این نقاط کرده است.
طیبانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: این جان پناه ها بخشی از تجهیزات از جمله جزایر ترافیکی، استوانه های ارتجاعی، چراغ چشمک زن، رفلکتورهای انعکاسی، خط کشی و آئینه های محدب هستند که به منظور تسهیل عبور و مرو عابرین پیاده احداث شده اند.
معاون شهردار منطقه 3 در ادامه با اشاره به اینکه این جان پناهها طی سال جاری در 15 نقطه از سطوح این منطقه نصب شده است خیابانهای دکتر شریعتی، ملاصدرا، سئول، پاسداران، شهید کلاهدوز را از مهمترین نقاط نصب این تجهیزات برشمرد.
طیبانی ایمن سازی معابر و ایجاد روال در سطوح منطقه و کلیه اقداماتی که به نحوی با مقوله ایمنی تردد ارتباط دارند را از جمله اولویت های حوزه حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد و نصب پل عابر پیاده، هم سطح سازی معابر جهت تردد معلولین، نصب گاردریل، اجرای خط کشی ها، نصب جهت نما، چراغ های چشمک زن خورشیدی آئینه های محدب و انواع تجهیزات ترافیکی را از جمله اقداماتی ذکر کرد که در این راستا انجام شده است.
*بهره برداری از پیاده راه مسجد شاه آبادی
شهردار ناحیه سه منطقه 3 گفت: شهرداری این منطقه، با پیاده روسازی در مسیر مسجد شاه آبادی، تردد شهروندان به این مکان مذهبی را تسهیل کرد.
سلطانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه این معبر فاقد پیاده رو بود که این امر موجل سلب ایمنی از شهروندان و عابرین پیاده می شد گفت: عملیات پیاده رو سازی و کف پوش خیابان غفوری واقع در محله رستم آباد- اختیاریه اجرا شد.
وی در ادامه طول این پیاده رو را بالغ بر 150 متر ذکر کرد و افزود: شهروندانی که ضلع شمالی مسجد شاه آبادی را برای دسترسی به این مکان انتخاب می کردند به دلیل نبود پیاده رو دچار با مشکلات عدیده ای روبه رو بودند به همین دلیل با بررسی ها و مطالعات صورت گرفته عملیات پیاده رو سازی برای دسترسی به این مسجد مهم و تاریخی در دستور کار قرار گرفت و در حداقل زمان به اتمام رسید.
وی تصریح کرد: مسجد شاه آبادی در خیابان دیباجی جنوبی؛ خیابان شهید غفوری واقع شده است و روزانه میزبان صدها نمازگزار است.
وی در ادامه تعریض میدان رستم آباد- اختیاریه را از دیگر برنامه های این ناحیه عنوان کرد و افزود: این محل به واسطه وجود مدرسه امام صادق (ع) و میدان میوه و تره بار یکی از نقاط پر ترافیک این منطقه است به گونه ای که روزانه به طور میانگین حدود 6 هزار نفر در این میدان تردد دارند و این امر منجر به وجود اختلالات ترافیکی در این نقطه می شود.
وی ابراز داشت: به همین دلیل با توافقاتی که با آموزش و پرورش منطقه انجام شد مقرر شد با عقب نشینی مدرسه مذکور در این میدان تعریض شود تا از بار ترافیکی این محدوده کاسته شود./ل
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.