سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بهاي بنزين تهديدي براي اقتصاد بحران زده آمريكا

ارشناسان معتقدند افزايش قيمت بنزين تهديد بزرگي براي اقتصاد بحران زده آمريكا محسوب مي شود.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه خبري نيوزمكس، كارشناسان اقتصادي مي گويند روند صعودي قيمت هاي بنزين موجب افزايش وخامت اقتصاد آمريكا مي شود و مشكلات اقتصاد بحران زده اين كشور را بيش از پيش افزايش مي دهد.اين درحالي است كه كارشناسان براين باورند كه درپي افزايش تقاضاي جهاني نفت خام، قيمت هاي آن رو به افزايش است و از سوي ديگر نگراني درخصوص اختلال در تأمين نفت جهاني به علت ناآرامي هاي خاورميانه مزيد برعلت شده است.

به گفته كارشناسان، با در نظرگرفتن اينكه قيمت نفت خام 80 درصد از قيمت بنزين را شامل مي شود پيش بيني مي شود قيمت هاي بنزين در آمريكا به ويژه در كاليفرنيا با افزايش روبرو شود؛ درحاليكه ميانگين قيمت هاي بنزين در كاليفرنيا از 4 دلار فراتر رفته است.

كارشناسان اقتصادي تأكيد مي كنند كه اين موضوع به نفع مصرف كننده نيست و تا ماه آوريل يا مي ممكن است مصرف كننده ها شاهد باشند كه قيمت هر گالن بنزين به 5 دلار برسد.

وقتي قيمت ها با افزايش مواجه شود، مصرف كننده ها كمتر خواهند خريد.

كارشناسان براين موضوع تأكيد مي كنند كه افزايش يك دلاري بنزين به اين معنا است كه روزانه مبلغ اضافي معادل 20 ميليون دلار از درآمد مصرف كننده ها و تجار كاسته خواهد شد.

گفتني است، اين موضوع موجب كاهش بيش از پيش هزينه هاي مصرف كننده ها مي شود.

همچنين به گفته كارشناسان اگر قيمت هر گالن بنزين در بخش هاي مختلف آمريكا به 5دلار برسد، اقصاد اين كشور را به شدت تهديد مي كند./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.