سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر داروها بر زیبایی پوست

برای داشتن پوستی زیبا و سالم، زمان مصرف و مدت استفاده از کرم های بسیار اهمیت دارد.

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه مکانیسم داروهای زیبایی بر پوست نیاز به مدت زمان بیشتری برای اثر بخشی دارد و گفت: تاثیر انواع کرم ها و ژل های زیبايی بر پوست در طی مدت 3 تا 4 ماه ظاهر می شود ولی برای دوام اثر بخشی، باید این کرم ها بصورت مداوم مورد استفاده قرار گیرند.
این متخصص پوست با اشاره به اینکه داروها در برطرف کردن چین و چروک های خیلی ظریف و در مراحل ابتدایی موثرند گفت: مصرف این داروها در برطرف نمودن چروک های ظریف، اثراتی موثر دارند ولی جهت دستیابی به نتیجه مطلوب، پس از اثر بخشی و نمایان شدن اثرات، باید بر اساس توصیه پزشک مصرف دارو چندین ماه ادامه یابد.
 

* جلوگیری از پیری پوست گردن
دکتر احسانی برای حفظ جوانی و شادابی پوست ناحیه گردن گفت: برای ناحیه گردن باید از ترکیبات مختلفی استفاده شود.
وی در ادامه افزود: انجام اعمال جراحی در ناحیه گردن به دلیل وجود عروق و مجاری گوارشی امکان پذیر نیست، ولی در این ناحیه با استفاده از تزریقات و لیزرهای خاص که البته دارای محدودیت خاصی هستند، می توان تا حدودی به حفظ جوانی پوست ناحیه گردن کمک کرد.
 

* حفظ زیبایی دست ها
دکتر احسانی با بیان اینکه چروک شدن دست به علت کم شدن چربی زیر پوست است گفت: کاهش چربی ناحیه زیرپوست به نوع کار، محیط زندگی وارث مرتبط است.
وی خاطر نشان کرد: اثر آفتاب و مصرف شوینده ها دو عامل مهم و انکار ناپذیر بر کاهش زیبایی دست ها هستند و استفاده نامناسب از مواد شیمیایی موجب ایجاد چروک ها و لک های زودرس در ناحیه پشت دست می شود.
این متخصص پوست گفت: استفاده از لیزرها و تزریق های مناسب طبق نظر پزشک متخصص، در کاهش چروک ها و لک های پشت دست موثر است.
دکتراحسانی در پایان تصریح کرد: تاثیر داروها در ماندگاری انواع روش های جراحی در جوان سازی پوست انکار ناپذیر است و مصرف منظم داروها، موجب می شود نتیجه عمل جراحی بهتر و ماندگار تر شود./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.