سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با بازگشت از درياي مديترانه؛

ادامه مأموريت ناوگروه هجدهم نيروي دريايي ارتش در آب هاي درياي سرخ

ناوگروه هجدهم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه براي دومين بار با عبور از كانال سوئز به درياي مديترانه سفر كرده بود پس از بازگشت، ادامه مأموريت در آب هاي درياي سرخ و تأمين امنيت خطوط مواصلاتي يگان هاي شناور تجاري و نفتكش كشور را دنبال كرد.

به گزارش حوزه دفاعي- امنيتي باشگاه خبرنگاران، ناوشكن جمهوري اسلامي ايران "شهيد دريابان نقدي" به همراه ناو جمهوري اسلامي ايران خارك پس از عبور از كانال مهم و استراتژيك سوئز وارد درياي مديترانه شده و پس از طي مأموريت آموزشي در اين دريا به سمت محل مأموريت خود در درياي سرخ بازگشتند.

ناوگروه هجدهم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران مطابق با قوانين و مقررات بين المللي دريانوردي، در درياي مديترانه دريانوردي كرد و سپس به محل ماموريت خود در درياي سرخ برگشت و در حال دريانوردي است.

ناوگروه نيروي دريايي ارتش با عبور از كانال سوئز و ورود به درياي مديترانه علاوه بر انجام يك دوره آموزشي براي دانشجويان خود، توانمندي علمي و صنعتي نيروي دريايي را به همه كشورها و جهانيان اثبات كرد.

كانال سوئز يك مسير و آبراه بين المللي است كه به خصوص براي آموزش دريانوردي دانشجويان يگان هاي نيروي دريايي كشورهاي مختلف از جمله ايران از اهميت ويژه اي برخوردار است.

دانشجويان دريانوردي نيروي دريايي ارتش درعبوراز مسير آبهاي آزاد و بين المللي و گذر از اين كانال و حضور در سواحل درياي مديترانه، تجربيات خوبي كسب كردند.

پيام ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش در مسير عبور خود به سوي مديترانه و بازگشت از آن در آبهاي آزاد و بين المللي صلح و دوستي بوده است.

حضور مجدد ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آب هاي آزاد و بين المللي و عبور از كانال مهم و استراتژيك سوئز و ورود آن به درياي مديترانه، بازتاب وسيعي در رسانه هاي خارجي از جمله رسانه هاي غربي و رژيم صهيونيستي به دنبال داشته است.

هجدهمين ناوگروه نيروي دريايي ارتش كه تعدادي از دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني(ره) به منظور طي دوره كارورزي آن را همراهي مي كنند با عبور از تنگه باب المندب و حضور در درياي سرخ به سمت بندر جده حركت كرد و کارکنان آن در مدت پهلوگيري در اين بندر براي انجام اعمال عمره مفرده مشرف شدند. در ادامه مأموريت با بهره گيري از رهنمودهاي رهبر كبير انقلاب مبني بر اهميت اعتماد به نفس و خوداتكايي به سمت كانال سوئز حركت و با موفقيت از آن عبور كرد.

نيروي دريايي ارتش با انجام اين مأموريت بار ديگر به دنيا ثابت كرد كه به رغم تحريم هاي روز افزون دشمنان در طول 33 سال گذشته، كاركنان اين نيرو گوش به فرمان مولا و مقتداي خود رهبر معظم انقلاب به توان علمي و نظامي خود افزوده و همواره مي افزايد و در اين راه از هيچ كوششي فروگذار نمي كند.

ناوگروه هجدهم نيروي دريايي ارتش قرار است اوايل فروردين سال آينده(1391) به كشور باز گردد و متعاقب آن ناوگروه نوزدهم عازم آبهاي درياي سرخ خواهد شد./ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.