سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير بيست و هفتمين جشنواره موسيقي فجر:

هنوز راه زيادي تا جهاني شدن داريم

حسن رياحي گفت: جشنواره موسيقي فجر براي رسيدن به يك جايگاه بين المللي براي حضور هنرمندان جوان در عرصه رقابت جهاني هنوز راه زيادي دارد.

حسن رياحي دبير بيست و هفتمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر در خصوص استانداردهاي اين جشنواره به عنوان يك فستيوال بين المللي در مقايسه با ديگر جشنواره هاي موسيقي دنيا به

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

گفت: جشنواره هاي موسيقي مختلف در دنيا نسبت به جشنواره موسيقي فجر تخصصي تر هستند و يك شاخه خاص در موسيقي مانند كلاسيك، پاپ و يا مانند آن را به مسابقه مي‌گذارند اما جشنواره فجر نگاه كلي به شاخه هاي موسيقي دارد و كودك ،‌بزرگسال، بانوان و اقليت ها و پاپ و كلاسيك غربي و كلاسيك ايراني و مشابه آن را در شاخه هاي مختلف موسيقي و به طور عمومي در خود دارد.

وي افزود: به نظر من اگر جشنواره موسيقي فجر تخصصي تر شود و بتواند به طور جزئي به شاخه هاي مختلف موسيقي بپردازد نتيجه بسيار مطلوبي خواهد داشت و به طور حتم حرفه اي تر برگزار مي شود.

رياحي ادامه داد: سعي شده كه در دوره آينده و در بخش بين المللي، مسئله رقابتي بودن، شكلي جدي به خود بگيرد و از هنرمندان جوان براي شركت در آن بخش در رقابت با گروه هاي داخلي و بين المللي دعوت به عمل آيد تا آن ها نتيجه تلاششان را ببينند.

دبير جشنواره بيست و هفتم موسيقي فجر در رابطه با نگاه صاحب نظران موسيقي جهاني و جشنواره هاي معتبر موسيقي دنيا به جشنواره موسيقي فجر اظهار داشت: به نظر من براي مقايسه با جشنواره هاي معتبر دنيا هنوز بايد تلاش كرد و كارهاي زيادي بايد انجام شود.

وي بيان كرد: بايد تلاش كنيم وجهه بين المللي جشنواره موسيقي فجر هر چه بهتر و بيشتر در دنيا جا بيفتد و بدين منظور بايد تبلغاتمان را بيشتر كنيم به طور حتم گروه هاي خارجي كه به جشنواره موسيقي فجر آمدند با گروه هاي داخلي آشنا شدند و اين آشنايي را به صاحب نظران و مردم كشورشان انتقال داده اند اما هنوز جاي پيشرفت زيادي در اين خصوص داريم.

رياحي عنوان كرد: گروه هايي كه در بخش رقابتي جشنواره امتياز آوردند به طور قطع از سوي دفتر موسيقي وزارت ارشاد حمايت مي‌شوند. خوشبختانه امسال بنياد ملي نخبگان قرار است امتيازي براي گروه هاي برتر در نظر بگيرد كه براي حضور در عرصه بين الملل معرفي شوند.

وي با اشاره به اينكه گروه هاي برتر از سوي جشنواره نيز به سازمان صدا و سيما معرفي مي‌شوند، گفت: محوريت اصلي و مهم جشنواره جوان گرايي و علم محوري است در اين رابطه جوانان هنرمند شناسايي مي‌شوند و براي مسابقات بين المللي مورد حمايت قرار مي‌گيرند.

رياحي در رابطه با حضور گروه هاي خارجي در جشنواره بيست و هفتم از لحاظ تخصصي، حرفه اي و جذب مخاطب خاطرنشان كرد: امسال 8 گروه خارجي از كشورهايي چون سوئيس، سوئد، آلمان و ارمنستان شركت كردند كه به نظرم حرف تازه اي براي گفتن داشتند و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت؛ اين گروه ها در سبك هاي مختلفي چون كلاسيك، پاپ و مثل آن در جشنواره شركت كردند كه برخي از آن ها با بدعت همراه بود و با تلفيق هاي جديدي روبرو شديم.

گفتني است، جشنواره بيست و هفتم موسيقي فجر 30 بهمن به كار خود پايان داد./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.