سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز قلم نويسندگان كشورهاي مختلف را به هم مي‌رساند

روز قلم مصادف با چهاردهم تيرماه 91 بنا بر پيشنهاد انجمن قلم ايران و قبول اصل اين پيشنهاد از سوي دبيرخانه دائمي كنفرانس بيداري اسلامي در قالب برگزاري نشستي مخصوص نويسندگان قلم به دستان كشورهاي مختلف را به هم مي‌رساند.

محسن پرويز مديرعامل انجمن قلم ايران در گفتگو با

خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران

با اشاره به برگزاري كنفرانس بيداري اسلامي و تصويب تشكيل دبيرخانه دائمي آن افزود: در طول جلسات هيئت مديره انجمن قلم و پس از طرح مبحثي با مضمون نقش مهم نشست هاي برگزار شده در اين كنفرانس در تحقق هدفي چون نزديكي فرهنگي هر چه بيشتر كشورهاي جهان به يكديگر پيشنهادي مبني بر برگزاري نشستي مخصوص نويسندگان در ميان اين نشست ها مطرح شده و به دبيرخانه دائمي كنفرانس بيداري اسلامي ارائه شد.

وي پس از ايراد سخني مبني بر تائيد اصل پيشنهاد برگزاري نشست مخصوص نويسندگان در قالب كنفرانس بيداري اسلامي، خبر از برگزاري احتمالي اين نشست در روز قلم مصادف با 14 تير ماه سال 91 داد و گفت: روز قلم سال آينده با توجه به حضور نمايندگان تمامي نقاط جهان در كنفرانس بيداري اسلامي نويسندگان كشورهاي مختلف را به هم مي‌رساند.

مديرعامل انجمن قلم ايران در ادامه سخنان خود درباره طرح مبحث ايجاد فرم واحدي براي قرارداد بين ناشران و مولفان گفت: به نظر من برقراري نوعي از همكاري بين تشكل هاي ناشران، نويسندگان و شعرا، نتيجه اجراي طرحي با مضمون ايجاد فرم واحد براي قراردادهاي بين ناشران و مولفان به حساب مي‌آيد.

پرويز به نقش ايجاد فرم واحدي براي قراردادهاي بين ناشران و مولفان در نظم بخشي به وضعيت نامنظم توافقنامه هاي ميان دو ضلع صنعت چاپ و نشر كشور اشاره كرد و افزود: اتحاديه هاي صنفي با طرح قراردادهاي واحد توان موظف كردن ناشران به رعايت اصول متحد در امضاي توافقنامه هاي كاري را دارد./ي2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.