سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/

برترین خودروهای خورشیدی+عکس

تولید خودروهای خورشیدی بدلیل اینکه انرژی حرکتی خود را از نور خورشید و بواسطه پنل های خورشیدی می گیرند و از انرژی ارزان و سبز استفاده می کنند بسیار مورد توجه خودروسازان است هرچند هنوز قدرت و شتاب لازم خودروهای دارای سوخت بنزینی را ندارند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در سالهای اخیر و با توجه به افزایش بیش از حد قیمت سوخت های فسیلی طراحان و دست اندرکاران صنعت خودرو به دنبال منابع جدید انرژی برای خودروهای جدید هستند. یکی از این منابع انرژی خورشیدی است. در مطلب شما را با بعضی از این خودروهای جدید که از انرژی خورشیدی بهره می برند آشنا کنیم.

خودروی خورشیدی شرکت ولوو

این تصویر گرافیکی مربوط یک طرح تایید نشده از شرکت ولوو است که به منظور طراحی و ساخت یک خودروی مخصوص رالی معروف "پاریس – داکار" طراحی شده است. بنا بر اخبار موجود در صورت تایید این طرح شاهد ساخت اولین نمونه از این خودرو در سال 2015 خواهیم بود. در طراحی این خودرو از سلولهای سوختی و باطری های خورشیدی برای تامین نیروی موتورهایی که در چرخ های اتومبیل کار گذاشته شده است استفاده خواهد شد. این خودرو در صورت لازم توانایی تبدیل شدن به خودروی مخصوص شرایط اضطراری یا آمبولانس را نیز داراست.

کوارانتا

پروژه ایتالیایی " کوارانتا" یک طرح برای تولید یک خودروی نمونه به منظور تقدیر از 40 سال زحمات شرکت "گیوگیارو" در زمینه طراحی خودرو بود. این طرح که در نمایشگاه خودروی ژنو 2008 از آن پرده برداری شد یک سوپر اسپرت بود که با نیروی خورشیدی عمل می کرد. موتور این خودرو نیز در پشت آن قرار گرفته و باعث شده تا خودرو توانایی حمل 3 سرنشین بزرگسال و یک کودک را داشته باشد.

 

طرح Antro از شرکت Solo

این طرح انقلابی از شرکت "Solo" همتایی ندارد. این طرح یک خودرو دوستدار محیط زیست است که با انرژی الکتریکی، خورشیدی و ماهیچه ای کار می کند. به غیر از باطری های الکترونیکی که اصلی ترین منبع تامین انرژی برای خودرو هستند بر روی سقف ماشین نیز باطری های خورشیدی به کار رفته است که توانایی ذخیره انرژی برای مسیرهایی بین 15 تا 25 کیلومتر را داراست. در صورتی که نیروی خورشیدی کافی نیز وجود نداشت شما می توانید با استفاده از پدالهای موجود در جلوی پای خود اتومبیل را به حرکت درآورید.  در صورتی  که مسافرین از پا زدن خسته شوند موتور کوچکی که با بنزین و یا اتانول کار می کند در این خودرو نصب شده است. این خودرو با قیمت تقریبی 20 هزار دلار در سال 2012 به تولید انبوه خواهد رسید.

طرح اینگما

طرح اینگما از جمله طرح های بسیار آینده نگرانه در زمینه طراحی خودرو بوده است که اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده است. ظاهر این خودرو نشان دهنده ذهن پویا و خلاق طراح این طرح بوده است. این خودروی خورشیدی دارای طراحی آیرودینامیکی فوق العاده بوده و در طراحی سقف آن از برنز استفاده شده است.

طرح Lotus Eco Elise

این طرح به معنای واقعی یک طرح دوستدار طبیعت است. برای نمونه می توان گفت که چوب های مورد استفاده در ساخت بخش های داخلی این خودرو نیز از نوع بازیافتی است. ترکیب استفاده از مواد بازیافتی و سیستم پیشران خورشیدی، این خودرو را در زمره پاکترین خودروهای جهان قرار داده است. بر اساس محاسبات انجام شده این خودرو نسبت به مدل استاندارد خود 32 کیلوگرم سبک تر است که این امر به مصرف انرژی کمتر در این خودرو منجر خواهد شد.

 

طرح Peugeot Shoo

طرح بسیار متفاوت دیگری در زمینه اتومبیل های خورشیدی طرح"Peugeot Shoo" است که از یک سقف مجهز به باطری خورشیدی بهره می برد. این انرژی برای تامین نیروی موتور الکترونیکی این خودرو به کار خواهد رفت. بر اساس محاسبات انجام شده این خودرو دارای کمترین آلودگی ممکن بوده و به معنای واقعی یک خودرو دوستدار محیط زیست است و در عین حال طراحی منحصر به فرد آن پایداری خوبی به آن در زمان حرکت خواهد داد.

طرح Koenigsegg Quant

شرکت "Koenigsegg"سوئد که در زمینه طراحی و ساخت خودرو فعالیت می کند با مشارکت شرکت "NLV Solar"که در زمینه انرژی خورشیدی فعال است دست به ساخت یک نمونه خودروی الکتریکی خورشیدی زده است. با توجه به نیاز آینده به خودروهایی با منبع انرژی متفاوت و لزوم رعایت قوانین جدید در زمینه رعایت استانداردهای مربوط به آلودگی هوا، این دو شرکت با هم خودروی نمونه ای را تولید کردند که با استفاده از باطری های خورشیدی که بر روی بدنه خودرو کار شده است انرژی موتور الکتریکی خود را تامین می کند.

طرح EVE
یک طرح آینده نگرانه که البته بعید است به زودی وارد بازار شود. این طرح یک خودرو با قابلیت حمل نفرات است که از ترکیب موتور الکتریکی و سیستم انرژی خورشیدی بهره می برد. شیشه های به کار رفته در این خودرو اصلی ترین وجه تمایز این خودرو است، چون که این شیشه ها توانایی ذخیره انرژی خورشیدی و انتقال آن به موتور را دارند.

طرح SEAT Brisa
طرحی بسیار زیبا از کشور اسپانیا که در عین مدرن و متفاوت بودن، دو نفر سرنشین آن از راحتی لازم در این خودرو برخوردار هستند. بدنه این خودرو با باطری های خورشیدی پوشیده شده است که انرژی خورشیدی را دریافت کرده و به چرخ ها منتقل می کند./ق پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.