سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

هر کیلومتر راه تنها 4 میلیون و 500 هزار تومان

وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه 4 میلیون و 500 هزار تومان برای نگهداری یک کیلومتر راه هزینه می شود که در این رقم سهم هر ایرانی 12 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ علی نیکزاد با بیان اینکه انجام سفرهای ایمن، مطمئن و سریع یکی از اهداف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، گفت: سالانه بیش از 321 میلیون نفر در کشور جابجا می شوند که 80 درصد از این جابجایی توسط سیستم حمل و نقل جاده ای انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم کاهش سوانح رانندگی طی 5 سال برنامه پنجم،ادامه داد: در شش ماهه اول امسال میزان سوانج رانندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 5/12 درصد کاهش یافت.

نیکزاد با اشاره به اینکه مسافران در زمستان امسال با ایمنی و رفاه کامل می توانند سفرهای خود را به راحتی انجام دهند، تصریح کرد: از مسافران می خواهیم در فصل زمستان با راهداران و پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کامل داشته باشند تا کمترین سوانح در زمستان امسال رخ دهد.

وی خاطرنشان کرد: 10 هزار نفر راهدار در قالب یک هزار و 158 اکیپ راهداری در 625 راهدار خانه مجهز به ارائه خدمات به مسافران مشغول هستند.

وزیر راه و شهر سازی اضافه کرد: راهداران کل کشور با 7 هزار و 500 وسیله نقلیه نوین راهداری، به ارائه خدمات در سطح محورهای مواصلاتی مشغول هستند.

نيکزاد در مورد حذف 1000 نقطه پر حادثه محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: نقاط پر حادثه با مشخصات جاده ظهور و بروز پیدا می کنند و نمی توان اعلام کرد که با حذف تعداد مشخصی نقاط حادثه خیز جاده ای، دیگر از آن پس نقاط پر حادثه در جاده ها وجود ندارد.

وي با اشاره به اینکه اصلاح این نقاط حادثه خیز در دستور کار وزارت راه و شهر سازی است، تصریح کرد: صرفا برای بحث نگهداری و ایمن سازی راه های مواصلاتی مبلغ 900 میلیارد تومان که سرانه جمعیتی آن 12 هزار تومان است؛ هزینه می شود./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.