سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مودي هم ژاپن را هدف قرار داد

مؤسسه اعتبارسنجی مودی امروز به ژاپن هشدار داد: اگر برنامه اين كشور برای دو برابر کردن نرخ مالیات فروش بیش از این به تعویق بیفتد، در رتبه بندی اعتباری این کشور تجدید نظر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ بخش خدمات سرمایه گذاری مودی با هشدار درباره اینکه سیاست های ضعیف ژاپن، تلاشها برای کنترل بدهی گسترده این کشور را تهدید می کند، تصریح کرد با توجه به چشم انداز مثبت کنونی، در حال حاضر قصد ندارد رتبه Aa3 ژاپن را کاهش دهد، چرا که مازاد حساب جاری، تا حدی بدهی دولتی این کشور را جبران کرده است.

تام بایرن، نائب رئیس مودی در جمع خبرنگاران در توکیو گفت : تاخیر در تصویب و اجرای قانون مالیات، بر رتبه بندی مالی ژاپن تاثیر منفی دارد.ما بار دیگر اوضاع و توازن عوامل مختلف را در این خصوص ارزیابی خواهیم کرد.

دولت ژاپن جدول زمانی برای افزایش مالیات فروش تا سطح هشت درصد در آوریل 2014 و تا سطح ده درصد در اکتبر 2015 تعیین کرده است.اما تصویب این قانون مستلزم حمایت مخالفان پارلمان ژاپن است؛ مسئله ای که هنوز مورد تردید است. هدف از افزایش نرخ مالیات فروش در ژاپن که هم اکنون پنج درصد است، تامین بودجه خدمات اجتماعی است.حتی اگر نرخ مالیات فروش دو برابر شود، برای کاهش سهم بدهی دولتی ژاپن نسبت به تولید ناخالص داخلی این کشور کافی نخواهد بود.

گفتني است، مؤسسه اعتبار سنجی استاندار اند پورز نیز دوشنبه هشدار داد در صورت افزایش بدهی ژاپن یا رشد اقتصادی این کشور کمتر از حد انتظار، رتبه بدهی ژاپن را کاهش خواهد داد./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.