سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خبر داد:

افزایش ۷۴درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در کشور

جانشین فرمانده ناجا از کشف معادل741 میلیارد تومان کالای قاچاق طی ۹ ماهه امسال خبر داد که به گفته وی ۷۴ درصد بیشتر مدت مشابه پارسال است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ سردار احمد‌رضا رادان در همایش سراسری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طی ۹ ماهه اول سال جاری شاهد رشد چشمگیر کشفیات قاچاق کالا بوده‌ایم.به نحوی که آمارها حکایت از آن دارد میزان کشفیات 74 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به 70 سال پیش است اظهار داشت: موضوع قاچاق کالا تنها یک موضوع اقتصادی نیست بلکه ابعاد سیاسی نیز با خود به همراه دارد و باید آن را بخشی از ناتوی فرهنگی برشمرد.

رادان اظهار داشت: خوشبختانه با فعالیت‌های مشترکی که مابین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست‌جمهوری و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت قانون جدید به مجلس وارد شده است و ما امیدواریم که این قانون در همین سال جاری ابلاغ شود تا ضابطان و مسئولان دستگاه قضا بتوانند با دستی بازی با این نوع جرم برخورد کنند.

وی بیان داشت: در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام زوایای ورود و خروج کالا مورد توجه قرار گرفته و از مرز تا عمق هر گونه کالایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است با برخورد جدی پلیس روبه‌رو می‌شود.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهار داشت: یقیناً با تغییر قانون مجرمان نیز به پیچیده کردن فعالیت‌های خود می‌پردازد اما این دسته از افراد بدانند که فعالیت‌های ما نیز رو به تحول است و برخورد با باند‌ها به صورت جدی‌تر در دستور کار پلیس قرار دارد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند زمینه‌ساز افزایش اشتغال و افزایش سطح تولید داخل باشد./


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.