سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفي كانديداهاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي/4

سوابق سياسي رسايي،‌ روانبخش و آليا

شناسايي و پرداختن به سوابق نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در حالي كه زمان كمي تا انتخابات مجلس شوراي اسلامي باقي مانده است و طيف ها و تشكل هاي بسياري چه در گفتمان اصولگرا و چه در گفتمان اصلاح طلب در حال فعاليت هستند، شناسايي و پرداختن به سوابق سياسي و اجتماعي نامزدهاي انتخاباتي از مهم‌ترين مؤلفه هايي است كه مي تواند در روند شناخت مردم از كانديداهاي ورود به مجلس نهم تاثير بسزايي داشته باشد. از اين رو گزارش حاضر سعي دارد سوابق سه نفر از نامزدهاي جبهه پايداري را كه در عرصه علمي و فناوري شاخص هستند را بررسي كند.


*حجت‌الاسلام حميد رسايي


وي متولد سال 1347 در محله اي از جنوب تهران است و پس از حضور در جبهه‌هاي جنگ تحميلي در سال 1365 جهت تحصيل در حوزه علميه در قم ساكن شد. از سال 1372 همكاري با مركز تحقيقات دارالحديث را آغاز كرد.


وي در سوابق خود علاوه بر كار در حوزه مطبوعات و چاپ كتاب از هنر خطاطي،‌ طراحي و نقاشي برخوردار است و با تئاتر و سينما آشناست.
رسايي در سال 1364 به مدت يك سال و نيم در ستاد پشتيباني جنگ جهاد حضور داشت.


وي تا سال 1365 به عنوان عضو رسمي در پايگاه‌هاي بسيج فعاليت مي‌كرد.


رسايي از سوي جبهه متحد براي نمايندگي در مجلس هشتم از حوزه انتخابيه تهران كانديدا شد و موفق شد از سوي مردم اين شهر به اين مجلس راه يابد.


سوابق كاري رسايي عبارتست از:
مديركل فرهنگي و ارشاد قم در دولت نهم، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد در دولت نهم، عضو شوراي مركزي قرارگاه عمار، محقق موسسه علمي پژوهشي دارالحديث،‌عضو كميسيون فرهنگي و رئيس كميته رسانه مجلس هشتم


رسايي از جمله‌ چهره‌هايي است كه در پايبندي به آرمان‌هاي امام و انقلاب جزء تندروها محسوب مي‌شود.


*حجت‌الاسلام قاسم روانبخش


وي دبير سياسي نشريه پرتو سخن،‌عضو هيات علمي موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني،‌از حاميان و شاگردان مشهور آيت الله مصباح يزدي و حامي سرسخت دولت احمدي‌نژاد، عضو شوراي مركزي قرارگاه فرهنگي عمار، عضو شوراي شهر و عضو هيات رئيسه مجمع طلاب حوزه علميه قم است.


روانبخش داراي مدرك دانشجوي دكتراي معارف گرايش انقلاب اسلامي، كارشناس ارشد فلسفه و مدرك حوزوي خارج فقه مي‌باشد.
او در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان سخنگوي ستاد نخبگان حوزه و دانشگاه بود كه فهرستي متشكل از شاگردان و پيروان همسو با مصباح يزدي را تبليغ مي‌كرد.


روانبخش در حمايت از دولت احمدي نژاد در دوره نهم و دهم در قم نقش بسزايي ايفا كرد.


*فاطمه آليا


وي متولد سال 1335 بوده و داراي مدرك كارشناسي مترجمي زبان و كارشناسي ارشد علوم سياسي است و مدرس مراكز تربيت معلم است.


آليا خواهر و فرزند شهيد بوده و سابقه حضور در مجلس هفتم و هشتم را دارد.


وي از جمله كساني است كه احمدي‌نژاد در دولت دهم تصدي وزارت آموزش و پرورش را به او پيشنهاد داد اما آليا اين پيشنهاد را رد نمود.
آليا عضو هيات عالي نظارت مجلس شوراي اسلامي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هشتم،‌موسس و رئيس فراكسيون حمايت از حقوق معلولان مجلس،‌موسس و رئيس كميته حقوق بشر مجلس، پژوهشگر و قائم‌مقام امور زنان در سازمان صدا و سيما مي‌باشد.


وي از جمله زناني است كه از ابتدا از گفتمان جبهه پايداري براي ورود به مجلس نهم تبعيت كرده و به عنوان اولين كانديداي زن جبهه پايداري معرفي شده است./س3

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.