سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

قوانین جدید گمركی لازم الاجراست

استاندار اردبیل گفت: قوانین جدید گمركی به منظور تسهیل و تسریع در رابطه بین دستگاه های اجرایی با مردم لازم الاجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران/ سید حسین صابری امروز در جلسه امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: قوانین جدید گمركی كه به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده علاوه بر تسهیل در رابطه مردم و دستگاه های اجرایی، كاهش هزینه های جاری و كاهش تراكم نیروی انسانی را در پی دارد.

علی اصغر عباس زاده مدیركل گمركات استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: 10 طرح مرتبط با امور گمركی از مهمترین طرح های تحول اقتصادی عنوان شد كه یكی از آنها اصلاح قانون امور گمركی است كه از دهم دی ماه امسال قابلیت اجرایی پیدا كرد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر بیش از 30 ارگان دولتی در امور گمرك دخیل و 10 دستگاه در گمرك بیله سوار اردبیل مستقر هستند، افزود: قوانین پیشین حاكم بر گمرك دست و پا گیر بود بطوریكه می بایست برای ترخیص یك محموله 17 روز و برای صادرات حداقل 10 روز زمان صرف می شد كه این مسئله هم گمرك و هم تجار را متحمل صرف هزینه هایی می كرد.

مدیركل گمركات استان اردبیل گفت: برای رفع این مسئله و تسهیل در امور گمركی و به منظور رفاه حال تجار داخلی و خارجی طرح  واحد تجاری از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مجازی دنبال می شود كه به موجب آن این هزینه ها به شدت كاهش می یابد چرا كه با اجرای این طرح پنجره واحد فیزیكی موضوعیت خود را از دست می دهد./ب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.