سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيچ مرکزي براي مادران داراي جنين پرخطر، در کشور نداريم

رئيس انجمن تشخيص و درمان بيماريهاي جنين گفت : در کل کشور با تمام تلاشهاي انجام شده هيچ مرکزي براي مادر و جنين پرخطر نداريم .

دکتر عبدالمحمد کجباف زاده، رئيس انجمن تشخيص و درمان بيماريهاي جنين در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه اهداف اولیه انجمن تشخیص و مراقبت از جنین ، تشخیص های پیش از تولد و پیگیری و بهبود وضعیت درمان کودکانی است که با ناهنجاری های دستگاه های مختلف متولد می شوند گفت : شایع ترین آن دستگاه کلیه و مجاری ادراری است .

وي افزود :طي 7 سال گذشته کارهایی از جمله توجه به بيماريهاي دوران بارداري ، غربالگري هايي براي سندروم داون و... انجام شده است .

دکتر کجباف زاده ادامه داد : آموزش همکاران از جمله ماماها ، متخصصین زنان ، رادیولوژی ، ژنتیک و ...نيز از اهميت بسياري برخوردار است که در اين عرصه انجمن تمام رشته هاي فوق تخصصي اطفال که در اين عرصه دخيل هستند را براي انجام اقدامات مورد نياز از قبيل مشخص نمودن زنان بارداري که داراي کودک هايي با ريسک هستند ، مکان تولد فرزند آنان را معين مي نمايد که در اين حوزه يکي از نقص هاي بزرگ کشور ها عدم توانايي در راه اندازي مرکز مادر و جنين پرخطر مي باشد .

وي با بيان اينکه بعد از سه سال نامه نگاري با مسئولين بيمارستان و دانشگاه براي برخورداري از يک درمانگاه جهت تشخيص مشکلات قلبي جنين قبل از تولد ولي هيچ اقدامي صورت نگرفت تصريح کرد: علل انجام نشدن اين کار هنوز مشخص نبوده ولي بهر حال کار انجام نشد که در اين زمينه نيازمند برنامه ريزي وسيعي هستيم.

اين فوق تخصص اورولوژی اطفال عنوان کرد : هر چند طي چند سال گذشته مرگ و میر نوزاد و شیر خوار و نهایتا مادر در طول بارداری و زایمان کاهش بسياري یافته و در حد کشورهای بسیار خوب جهان است ولي هنوز کافی نیست ولي وزير بهداشت طي سالهاي گذشته توجه خوبي به اين رشته داشته ولي در حال حاضر دو نقص بزرگ در اين حوزه ديده مي شود که نداشتن سيستم نقل و انتقال نوزاد پرخطر ازجمله اين نقايص مي باشد./ح

 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.