سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش توانمندی درمسابقات ملی مهارت

معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت:‌مسابقات ملی مهارت یکی از مهمترین فرصت‌های نمایش توانمندی، شایستگی و استعداد جوانان کشورمان است.

علی توکلی گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: مسابقات ملی مهارت یکی از مهمترین فرصت‌های نمایش توانمندی ، شایستگی و استعدادجوانان کشور در عرصه ملی است که جلوه این رقابت در فضایی سالم که با تلاش و عشق به خدمت در هم آمیخته است نمایان تر است.
وی در ادامه به برگزاری دوازدهمین دوره این مساباقت اشاره و اظهار داشت: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 17 رشته برگزار شده است که از آن جمله می‌توان به رشته‌های صنایع ساختمان، فناوری اتومبیل، صافکاری خودرو، جوشکاری امفورماتیک، شبکه سیستم گرمایشی، حرارتی و برودتی و غیره اشاره کرد.
توکلی هم چنینبه برگزاری نمایشگاه تخصصی و عمومی در راستای برگزاری این مسابقات اشاره و تاکید کرد:‌این مسابقات ملی با دست آورد گرانمایه چهل و یکمین دوره مسابقات جهانی لندن و ارتقاء جایگاه، ایران و کسب رتبه ششم برگزار شد و امیدواریم این مسابقات فرصتی مناسب برای عرضه شیوه‌های نوین آموزش‌های مهارتی، تقویت خلاقیت و ابتکار کارآفرینی بوده و نمایشی از توان مهارتی جوانان این سرزمین باشد.
معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: حضور مربیان ، کارشناسان و سایر همکاران پر تلاش سازمان فنی و حرفه‌ای سراسر کشور و تشريك مساعي آنان در تمامی مراحل آموزش مهارت آموختگان و ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت چشمگیر بوده است.
هم چنین عزیزی مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه‌آی کشور گفت:‌ نظام آموزش مهارت و فناوری به منظور گستردگی شایستگی حرفه‌ای از طریق دانش و مهارت و با نگرش به محیط کار واقعی اصلاح هرم تحصیلی نیروی کار و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان تدوین شده است که در این راستا درآینده‌ای نزدیک ساز و کارهای لازم تهیه و اجرا خواهد شد.
عزیزی نقاط عطف این نظام را هماهنگی در سیاست گذاری در نظام سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای متناسب با نیاز کشور، کار بست صلاحیت حرفه‌ای ملی ، نیاز سنجی و برآورد نیروی انسانی کاردان و رتبه‌بندی آموزش های رسمی و غیررسمی بیان کرد.
در پایان وزیری مدیر کل روابط عمومی سازمان فنی و حرفه‌ای به تاسیس و راه‌اندازی 63 مرکز آموزش علمی-کاربردی در کشور اشاره و اظهارداشت: در راستای اجرای ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و ماموریت‌های سازمان ملی مهارت و فناوری در خصوص ایجاد نظام مرجع آموزش مهارت مجوز ایجاد 63 مرکز جامع علمی کاربردی در تمام استان‌های کشور صادر شده است.
وزیر تاکید کرد: این مراکز آموزش علمی کاربردی تخصصی فنی حرفه‌ای با هدف ارتقای آموزش‌های دانشگاهی درسطوح مهارتی و پیوند آموزش‌های دانشگاهی با نیازهای بازار کار، درمراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ایجاد و راه‌اندازی شده است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.