سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محاکمه سران گروهك تروريستي منافقين،خواست افکار عمومی است.

افکار عمومی در عراق و ایران خواهان محاکمه منافقيني هستند که در ترور بیش از 12 هزار شهروند ایرانی، ده ها هزار شهروند عراقی و هفت شهروند آمریکایی دست داشته اند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن دفاع از قربانيان تروريسم در خاورميانه، هم زمان با انتقال ساکنان پادگان اشرف به کمپ لیبرتی، که اولین مرحله آن جمعه گذشته انجام شد، افکار عمومی خصوصا در عراق هم اکنون منتظر پاسخگو یی سران گروهك تروريستي منافقين نسبت به جنایاتی هستند که در سال 1991 و در جریان سرکوب قیام کردها در شمال و شیعیان در جنوب مرتکب شدند.

سران گروهك تروريستي منافقين تلاش دارند تا به سرنوشت صدام حسین مبتلا نشوند و از محاکمه در یک دادگاه عادلانه بگریزند،یکی از دلایل اصرار آنها بر حفظ وضعیت پادگان اشرف و پناهندگی جمعی برای ساکنان پادگان اشرف همین بود که با توسل به مفاهیم حقوق بشری و سوء استفاده از اعضاء ساکن این پادگان، حاشیه امنی برای سران گروهك تروريستي شکل دهند.

آنها با برجسته کردن موضوعاتی نظیر خطرات و تهدید هایی که متوجه ساکنان پادگان اشرف بوده و تاکید بر این موضوع که می بایست به همه ساکنان پادگان اشرف به صورت یک جا پناهندگی داده شود سعی کردند اجازه ندهند هیچ گونه بررسی در خصوص پرونده حدود صد تن از سران این گروهك صورت گیرد اما به نظر می رسد که اکنون زمان پاسخ گويي سران گروهک تروريستي منافقين به مجامع بين المللي و افکار عمومي در مورد جناياتشان رسيده است.

پایگاه النهرین، خبر داد که "شیخ مهدی الصمیدعی" رئیس دارالفتوی اهل تسنن عراق در دیدار با "نافع العیسی" رئیس انجمن دفاع از قربانیان جنایات گروهك تروريستي منافقين خواستار محاکمه آنها قبل از اخراجشان از خاک این کشور شد.

در همین حال عشایر استان بصره با صدور بیانیه ای از دولت مرکزی خواستند که اعضای گروهك تروريستي منافقين را که در کشتار انتفاضه شعبانیه در سال 1991 دخالت داشته اند، قصاص کند، در این بیانیه آمده است : ما از دولت عراق می خواهیم که این گروه جنایتکار را که جنایات زیادی در خاک عراق مرتکب شده اند و از هیچ جنایتی علیه مردم فروگذار نکرده اند به صورت عادلانه محاکمه کند.

علاوه بر این عادل المانع روزنامه نگار و تحليلگر عراقی، با اشاره به آغاز انتقال اعضاي گروهك تروريستي منافقين به اردوگاهی در پایتخت عراق، از احتمال رسیدگی به پرونده عناصر جنایتکار در بغداد خبر داد، وی درباره امكان محاكمه عناصر اين گروهك تروريستي به دلیل جنايت هايي كه عليه ملت هاي ايران و عراق مرتكب شده اند، تأکید کرد که پرونده هاي عاملان اين جنايت ها ممكن است پس از انتقال آنان به بغداد مورد رسيدگي قرار گیرد.

درخواست محاکمه سران گروهك تروريستي منافقين در داخل ایران نیز مطرح است. مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران از مقامات خواست که سران گروهك تروريستي منافقين را به منظور محاکمه به خاطر جنایات تروریستی شان به جمهوري اسلامي ايران تحويل دهند، وی با استناد به توافق نامه استرداد مجرمان از جمله عوامل تروریستی فی مابین دو کشور چنین درخواستی را مطرح کرد.

این درخواست انعکاس بخشی از افکار عمومی در عراق و ایران بوده که خواهان محاکمه منافقيني هستند  که در ترور بیش از 12 هزار شهروند ایرانی، دهها هزار شهروند عراقی و هفت شهروند آمریکایی دست داشته اند./پ2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.