سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون صدا صورت گرفت؛

سايت اولين جشنواره بين المللي "تلاوت من" افتتاح شد

محمد حسين صوفي معاون صداي جمهوري اسلامي ايران در نشستي كه عصر امروز سه شنبه 2 اسفند،پيرامون نخستين جشنواره بين المللي و اينترنتي "تلاوت من" برگزار شد؛سايت رسمي اين جشنواره را افتتاح كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل؛محمدحسين صوفي،معاون صداي جمهوري اسلامي ايران در نشست افتتاحيه نخستين جشنواره اينترنتي بين المللي "تلاوت من" گفت:برگزاري اولين جشنواره اينترنتي و بين المللي "تلاوت من" فرصت مغتنمي است كه زمينه ساز تلاوت فهم‌،تحقيق و تدبير هرچه بيشتر دركلام خدا خواهد شد.
وي افزود:واژه تلاوت معناي عميقي دارد و مفسرين معتقدند قرائت به معناي خواندن است؛ليكن تلاوت به معناي خواندن با تدبر و فهم بيشتر در آيات قرآن است.
معاون صدا اظهار داشت:اگر چه قرائت داراي ارزش زيادي است اما تلاوت بدليل اينكه با تدبير بيشتري خوانده مي شود از ارزش بالاتري برخوردار است و به گونه اي كه براي آن آداب خاصي در نظر مي گيرند بنابراين تلاوت يك هنر باكي است كه خداوند آن را در اختيار برخي از بندگان خود قرار دادند.
وي با بيان اينكه هنر قرائت در تاريخ ما به سابقه آغاز اسلام و نزول قرآن بازمي گردد و گفت:از آنجا كه قرائت رويه پيامبر اسلام بود و نبي مكرم اسلام از تلاوت كنندگان تكريم بعمل مي آورد ند؛قرائت از اهميت بالايي برخوردار شد.
صوفي ادامه داد:خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب اقدامات گسترده اي در زمينه تلاوت انجام شد و نهادهاي گوناگوني در زمينه تلاوت و تفسير ايجاد شد و ايجاد شبكه قرآْن از افتخاراتي محسوب مي شود كه در فضاي آن اهتمام ويژه اي به تلاوت قرآن مي شود به گونه اي كه اين شبكه راديويي در جهت توسعه فعاليت هاي قرآني به ويژه توسعه هنر قرائت دانسته است.

معاون صدا تصريح كرد:هدف معاونت صدا و راديو قرآن از برگزاري جشنواره بين المللي تلاوت من ترويج فرهنگ تلاوت قرآن و زمينه سازي براي فهم بيشتر آيات الهي است و راديو قرآن با به كارگيري آخرين فناوري تكنولوژي اينترنت،اقدام به برگزاري اين جشنواره و مسابقه ارزشمند در سنين،جنسيت و اقشار مختلف در اقصي نقاط جهان كرده است.
همچنين؛محمد حسين زاده،مديرشكبه راديويي قرآن نيز گفت:بدون شك راديو قرآن تنها رسانه قرآني و شنيداري فارسي زبان در دنياست به گونه اي كه طبق بررسي ها به عنوان يكي از غني ترين آرشيوهاي تلاوت آيات الهي محسوب مي شود.
وي گفت:راديو قرآن به لحاظ آرشيو تلاوت درجايگاهي پايين تر از مصر قرار ندارد و حتي از نظر كيفيت برنامه سازي و توليد برنامه هاي قرآني و همچنين تعامل با مخاطبان توانسته ايم به رشد گسترده اي دست يابيم.
وي افزود:يكي از اقداماتي كه راديو قرآن قصد دارد آن را به مرحله عمل برساند،تشكيل بزرگترين شبكه اجتماعي مجازي در سطح جهان است كه اين امر امروز سه شنبه 12 اسفند با افتتاح اولين جشنواره بين المللي "تلاوت من‌"نخستين گام را برداشت.
مهران رهبر حقيقت،دبير نخستين جشنواره بين المللي "تلاوت من" گفت:اين جشنواره فستيوالي عمومي است كه هركسي كه احساس مي كند در تلاوت قرآن توانايي دارد ،مي تواند با ساده ترين امكانات در آن شركت كند.
وي با بيان اينكه حضور اساتيد بين المللي در كنار قرا عادي از ويژگي هاي اين جشنواره است،تصريح كرد:اولين جشنواره "تلاوت من" در دو بخش عمومي و ويژه برگزار مي شود كه بخش عمومي آن مختص به مردم عام و بخش ويژه آن به اساتيد ايراي و بين المللي اختصاص دارد.
دبير اين جشنواره ادامه داد:شركت كنندگان در بخش عمومي بايدحداقل در 3 دقيقه به قرائت آيات قرآن بپردازند و قرا بخش ويژه نيز بايد حداكثر 3 فراز از آيات قرآن را قرائت كنند.
وي خاطرنشان كرد:علاقمندان به شركت در اين مسابقه و جشنواره مي توانند آثار صوتي و تصويري خود را با مراجعه به سايت تلاوت تا تاريخ 20 فروردين 1391 به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند و اختتاميه آن نيز 4 خردادسال 91 برگزار خواهد شد.
گفتني است؛در پايان اين نشست "محمدحسين صوفي"معاون صداي جمهوري اسلامي ايران سايت نخستين جشنواره مجازي بين المللي "تلاوت من" را افتتاح كرد./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.