سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاطمه آليا در نشست بررسي گفتمان جبهه پايداري انقلاب اسلامي/2

الگوي مردم سالاري ديني، مدعيان دموكراسي غربي را به چالش كشيده است

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: الگوي مردم سالاري ديني جمهوري اسلامي در دنيا بي نظير و داعيه دموكراسي غربي را به چالش كشيده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در نشستي انتخابي كه با عنوان "بررسي گفتمان جبهه پايداري" در دانشگاه علامه طباطبايي برگزار شد، به سخني از مقام معظم رهبري مبني بر اينكه "حتي‌الامكان نمايندگان مجلس را خودتان بشناسيد و اگر به جمع بندي نرسيديد به افراد مورد وثوق مراجعه كنيد" اشاره كرد و اظهار داشت: دانشجويان به علت آگاهي و اطلاعي كه دارند در جمع هاي مختلف مورد وثوق هستند و افراد براي تصميم گيري به آنها مراجعه مي كنند.

فاطمه آليا شرايط بروني كشور را از لحاظ داخلي و خارجي حساس و غرورآفرين دانست و گفت:‌ الگوي مردم سالاري ديني جمهوري اسلامي در دنيا بي نظير و داعيه دموكراسي‌خواهي غربي را به چالش كشيده است.

وي با بيان اينكه امروز دشمنان از هر مستمسكي اعم از ترور تا جنگ رسانه اي براي مقابله با جمهوري اسلامي استفاده مي كنند، گفت: دشمني ها در مقطع حساس انتخابات دو چندان مي شود.

نماينده مردم تهران در مجلس افزود: انقلاب اسلامي ايران علاوه بر اينكه بر انقلاب ها و جنبش هاي منطقه اي تاثير داشته به گفته انديشمندان سياسي بر عدالت خواهي هاي كشورهاي غيراسلامي نيز تاثير گذاشته است.

آليا گفت: در عرصه داخلي نيز در نقطه اي قرار گرفتيم كه با گذشته سي و سه سال از انقلاب انواع كارشكني ها در حوزه سياست، اقتصاد، فرهنگ و غيره را شاهد بوده ايم كه با حول و قوه الهي و با پشتيباني مردم از ولايت فقيه بر همه سنگ اندازي ها و كارشكني‌ها فائق آمده ايم.

وي دو حادثه 18 تير سال 78 و فتنه سال 88 را نمونه اي از اين كارشكني ها دانست و تصريح كرد: تمام كساني كه به نحوي به تاثير ولايت فقيه در پيشرفت جامعه اسلامي پي نبرده بودند، به اين حادثه دامن زدند.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان مبني بر اينكه در مجلس هشتم براي بانوان چه برنامه و مصوباتي داشتيد و در مجلس نهم چه برنامه اي خواهيد داشت، گفت:‌ در مجلس بحث تفكيك جنسيتي مطرح نيست و همه نمايندگان با هم براي اين گونه مسائل تصميم مي گيرند.

وي با بيان اينكه در مجلس هشتم عضو كميسيون امنيت ملي، سياست خارجي و كميته حقوق بشر بوده ام، گفت: بانوان جامعه انتظار دارند، چون ما خانم هستيم قدم هاي ويژه اي براي آنها برداريم.

آليا تصريح كرد: نگاه اسلام، امام(ره) و رهبري بحث زنان را به زنان و بحث مردان را به مردان محدود نمي كند، بلكه مجلسي مطلوب است كه نمايندگان نسبت به همه اقشار جامعه مسووليت پذيري داشته باشند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصويب قانون "ارث بري زنان از ماترك همسر متوفي"، "لايحه حمايت از خانواده"، "قانون تابعيت فرزند از مادري كه با همسر خارجي ازدواج كرده" و "قانون حقوق و مسئوليت هاي زنان در عرصه داخلي و خارجي" را از فعاليت هاي مجلس هشتمِ حوزه زنان دانست.

آليا افزود: قانون حقوق و مسئوليت هاي زنان، حركتي در برابر كنوانسيون رفع هر گونه تبعيض عليه زنان (سيدا) بود كه ضربه شديد معنوي به جايگاه و اعتقادات ديني ما وارد كرد؛ اين كنوانسيون همه كشورها را ملزم مي كرد كه به آن ملحق شوند.

وي با بيان اينكه در اين كنوانسيون حدود 90 مورد خلاف شرع و خلاف قانون اساسي مطرح مي شد، گفت: مجلس ششم با حمايت از اين طرح جنجال آفريد و شوراي نگهبان آن را رد كرد.

نماينده اصولگراي مجلس هشتم افزود: اصلاح طلبان تنها روي حقوق زنان تاكيد مي‌كردند و تكاليف را ناديده مي گرفتند؛ اين موجب تشنج و ناآرامي در خانواده ها مي‌شود.

عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي با بيان اينكه ما علاوه بر تصويب قوانين با موضوع خاص زنان، قوانين بسياري تصويب كرده ايم كه خاص بانوان نيست اما خيل عظيم آنها را شامل مي شود، خاطر نشان كرد: قوانين تا وقتي كه اجرايي نشود مردم از خاصيت و مزيت آنها مطلع نمي شوند./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.