سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهيز راهنمايي و گردشگري با آموزشهاي آكادميك و شيوه هاي نوين

معاون ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور گفت:‌ برگزاري آموزش هاي كوتاه مدت و تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي در راستاي ارتقاي سطح علمي راهنماييان گردشگري گام مهمي را در پيشرو اهداف توسعه فراهم مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانيان در همايش روز جهاني راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي با بيان اين مطلب كه راهنماييان طول گردشگري خط مقدم ارتباط بين جامعه و مقصد گردشگري محسوب مي‌شوند گفت: راهنمايان گردشگري رسالت سنگيني را بر عهده دارند چرا كه با رفتار و برخورد و احساسات دروني خود تصوير واقعي را از فرهنگ يك كشور به گردشگران داخلي و خارجي ارائه مي‌دهند.

وي با بيان اينكه راهنمايان گردشگري معرفي كننده و اطلاع‌رسانان عالي در سطح بين‌الملل هستند تصريح كرد: امروزه نقش راهنما با توجه به پيشرفت تكنولوژ‌هاي نوين روز ممكن است نقش انساني واستفاده از اين معقولات را كاهش دهد اما ارتباطاتي كه راهنمايان با گردشگران دارند مي‌تواند معرف جامعه باشد .

جهانيان به آموزشهاي آكادميك و شيوه هاي نوين اشاره كرد و افزود:با استفاده از دانش روز و همچنين همكاري با بلدهاي محلي مي‌توان تصوير كامل و روشنگرانه در عرصه گردشگري كشور به جهانيان نشان داد.

معاون گردشگري اضافه كرد: با فراهم كردن زيرساخت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي صحيح مي‌توان به شكوفايي صنعت گردشگري كمك كرد.

وي گفت:‌نامگذاري روز جهاني راهنمايان گردشگري نشان دهنده جايگاه راهنمايان ايراني در عرصه‌هاي بين‌المللي است بنابراين راهنمايان ما بايد مطابق با استانداردهاي جهاني به سمتي حركت كنند كه در آينده‌اي نزديك بتوانيم شاهد رشد  وشكوفايي كشور باشيم.

جهانيان اظهار داشت:‌در حال حاضر 5 هزار و 500 نفر راهنماي تور آموزش ديده و داراي كارت مجوز مشغول به فعاليت هستند كه از اين تعداد 62 درصد داراي مدرك كارشناسي و 14 درصد داراي مدرك فوق ليسانس هستند كه بيانگر اين است كشورمان در عرصه‌هاي مختلف علمي پيشرفت قابل توجهي داشته است.

معاون گردشگري گفت:‌ با توجه به اينكه در حال حاضر پتانسيل گردشگران ورودي و خروجي در كشور حدود يك چهارم است نيازمند به يك عزم جدي در حوزه راهنماييان تور برای افزایش این ارقام هستیم متاسفانه صنعت گردشگري در كشور با بحث بازاريابي و تبليغات غريب است و دروس تخصصي در اين زمينه وجود ندارد بنابراين با راه‌اندازي كميته گردشگري نويد اين را مي‌دهم كه به صورت تخصصي دانشكده علوم تخصصي در كشور داشته باشيم تا اين دانش تخصصي را براي راهنمايان گردشگري منتقل كنيم و بتوانيم براي توسعه گردشگري نيز دروس مديريت گردشگري با گرايش راهنمايان گردشگري در كشور داشته باشيم.

جهانيان گفت:‌ در معاونت گردشگري آموزشهاي كوتاه مدت، كارگاه تخصصي و جامعه راهنماييان تور همكاري مي‌كنيم تا نيازهايي كه در اقصي نقاط كشور و اساتيد داخلي و خارجي در آموزش هاي كاربردي استفاده بهينه را ببريم تا بتوانيم با آموزش‌هاي كوتاه مدت دانش كافي را در اختيار راهنمايان گردشگري قرار دهيم.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در سال جاري سازمان ميراث فرهنگي ما را مكلف به ورود 7 ميليون گردشگر كرده است بايد يك سري برنامه‌هاي اصولي در جهت جذب گردشگر در كشور داشته باشيم تا بتوانيم به اهداف مورد نظر در چشم‌انداز 20 ساله برسيم. /عب
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.