سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه يک اورولوژيست به مردان:

از كودكي تحت نظر يك متخصص اورولوژي باشيد

يک اورولوژيست با اشاره به هفته سلامت مردان ايراني (سما) توصيه کرد: مردان به منظور پيشگيري از بيماري هاي اورولوژي بايد از بدو تولد تحت نظر اورولوژيست باشند.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر اميرحسين اميرحيدري ضمن بيان اين مطلب اظهارداشت: مردان ازلحظه تولد بايد توسط اورولوژيست معاينه شوند چرا که اين مهم از بروز بسياري از بيماري ها در مردان جلوگري کرده و با تشخيص زودرس درمان صورت مي پذيرد، به عنوان مثال؛ بالابودن بيضه ها هنگام تولد و در دوران کودکي بايد معاينه و درمان شود زيرا اين مهم در بزرگسالي منجر به سرطان بيضه خواهد شد و عوارضي براي فرد در بر خواهد داشت.

وي ادامه داد: مردان هنگام ازدواج به مشاوره بسنده نکنند و حتما قبل از ازدواج آزمايشات و معاينات اورولوژي را جدي بگيرند تا با اين اقدام از عوارض احتمالي که در آينده و زندگي زناشويي براي آنها پديدار مي گردد جلوگيري کنند.

وي با اشاره به عفونت ادراري در پسران گفت: در 6 ماهه اول زندگي عفونت ادراري در پسران شايع تر است و سپس اين عارضه در دختران شيوع بيشتري پيدا مي کند.

دکتر امير حيدري با اشاره به اين که اولين اقدام براي پيشگيري از بروز عفونت هاي ادراري در پسران ختنه خاطرنشان كرد: اين مهم در دين مبين اسلام نيز توصيه شده است و خود باعث پيشگيري از عفونت وبروز برخي بيماري هاي مردان مي شود.

اين متخصص اورولوژي جلوگيري از رفتارهاي پرخطر و رعايت نکات بهداشت فردي هنگام مسافرت هاي خارج از کشور را از ديگر موارد براي پيشگيري از عفونت ادراري در مردان برشمرد.

وي با بيان اين مطلب که سرطان پروستات شايع ترين سرطان در مردان است گفت: علت اين بيماري هنوز مشخص نشده است ولي عوامل خطر در اين بيماري عامل ژنتيک و رژيم غذايي نامناسب است.

دکتر امير حيدري همچنين با اشاره به خوش خيمي و بدخيمي پروستات در مردان اظهارداشت: اين عارضه نيز بر حسب سن مردان متغير است بنابراين توصيه مي شود مردان با کاهش مصرف غذاهاي پرچرب از اين عارضه پيشگيري کنند./عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.