سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبردزفولی در بزرگداشت اربعين شهيد احمدي روشن مطرح كرد:

شهيد احمدي روشن به دانشگاه آبرو بخشید

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران گفت : شهيد احمدي روشن جان بر سر پیمانش با خدا، اسلام، رهبر و مردم گذاشت و به دانشگاه آبرو بخشید.

به گزارش سرويس دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران در مسجد امام خمینی(ره) این دانشگاه و با حضور جمعی از اساتید، کارکنان، دانشجویان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم علیرضا مخبردزفولی رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خوزستان گفت: اگر بخواهیم مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را به ‌عنوان پدیده بی‌نظیر تاریخ معاصر ذکر کنیم، قطعاً تشکیل حکومتی بر مبنای احکام نورانی اسلام و قرآن، تحت اشراف یک مجتهد و اسلام‌شناس و حضور مردمی وفادار و معتقد به مبانی دین است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران افزود: تشکیل حکومتی بر پایه قوانین قرآن و اسلام، همان‌گونه که آرزوی همه مجاهدان راه خدا در طول تاریخ بوده، فاجعه‌ای برای دنیای غرب است که همیشه از وقوع آن هراس داشته‌اند.

مخبردزفولی تصریح کرد: حیات نظام اسلامی به معنی مرگ تئوری کهنه‌ای است که نظام سلطه ده‌ها سال با تمام ابزارهای خود تلاش کرده تا در جهان جاودانه کند که بدون اتکا به ما نمی‌توان حیات داشت، اما نه ‌تنها نظام اسلامی ما 33 سال در مقابل تندباد حوادث و توطئه‌ها مانند کوه ایستادگی کرده، دست آمریکا را از ذخایر استراتژیک کوتاه کرده، سیادت و سروری غرب را در منطقه با چالش مواجه کرده و پایگاه صدور فرهنگ غربی تبدیل به منشأ صدور فرهنگ اسلام ناب محمدی در منطقه شده، بلکه این حکومت به الگویی برای سایر ملل تبدیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به نظریات تمدن‌شناسان غربی گفت: آنها اعتقاد دارند تمدن‌ها مانند انسان‌ها به دنیا می‌‌آیند، بیمار می‌شوند، می‌میرند و از بین می‌روند و در سال 1945 گفتند که اسلام به‌شدت ضعیف شده اما هنوز حیات دارد و نمرده و چنانچه برخیزد موجب سقوط فرهنگ غربی خواهد شد اما اگر از بین برود فرهنگ غربی هیچ رقیبی ندارد و دنیا را تسخیر می‌کند.

مخبردزفولی با اشاره به تهدیدهایی که علیه ایران در رابطه با تأسیسات هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد، اظهار داشت: همان کشورهایی که نخستین تولیدکننده و استفاده‌کننده از انرژی هسته‌ای غیر صلح‌آمیز و وحشیانه در جهت ضدحقوق بشر بوده‌اند، اکنون مدعی نقض حقوق بشر و احتمال سوءاستفاده از این انرژی در ایران اسلامی شده‌اند.

وی شعار دموکراسی، حقوق بشر و آزادی را حربه‌های دروغین غرب برای پیشبرد اهداف استعماری خود دانست و با اشاره به جنایات رژیم بعثی عراق در طول جنگ، جنایات رژیم‌صهیونیستی در فلسطین، لبنان و غزه و نسل‌کشی مسلمانان در بوسنی و امروز هم ترور دانشمندان جوان هسته‌ای سکوت مجامع دروغین جهانی را در شناخت حق‌طلبان عالم از چهره واقعی جریان سلطه کافی دانست.

وی با اشاره به موج استکبارستیزی در منطقه تصریح کرد: مشخصه تمام خیزش‌ها در خاورمیانه، اسلام‌خواهی و استکبارستیزی است و این در حالی است که آمریکا در تلاش برای شکستن خط مقدم جبهه مقاومت با شبیه‌سازی و حرکت‌های انحرافی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه با بیان ویژگی‌ها و خصایص منحصر به ‌فرد شهید احمدی‌روشن گفت: این مرد بزرگوار یک ولایت‌مدار واقعی و اهل تهجد و نماز شب بود و عالمی بود که علم نافع داشت و جان بر سر پیمانش با خدا، اسلام، رهبر و مردم گذاشت و به دانشگاه آبرو بخشید.

مخبردزفولی افزود: دانشگاه اسلامی، دانشگاهی است که احمدی‌روشن، علی‌محمدی، رضایی‌نژاد و شهریاری‌‌ها در درون خود پرورش و تحویل کشور دهد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.