سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به حمايت از حزب الله مي باليم

حمایت ایران از حزب الله و مقاومت ضد صهیونیستی بر هیچ کسی پوشیده نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در نماز جمعه اخیرشان یادآور شدند هیچ ابایی از گفتن این حمایت نداریم و به آن می بالیم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران،‌ جنبش مقاومت اسلامی لبنان، حزب الله، از میوه­ های ارزشمند درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران بوده که اصلی ترین شاخصه­ آن مخالفت با رژیم اشغالگر قدس است.

جوانان حزب الله سالها است که با صهیونیستها، هم به عنوان اشغالگران سرزمینشان و هم به عنوان غاصبان قبله اول مسلمین- فلسطین-  مقابله می کنند.

پیروزی های کم نظیر مجاهدان حزب الله بی شک در سایه­ حمایت های گوناگون مردم و مسئولان ایران محقق شده است امری که ایشان هم به آن اذعان دارند.

اکنون دیگر حمایت ایران از این جنبش انقلابی و این جوانان مقاوم بر هیچ کسی پوشیده نیست و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در نماز جمعه­ی اخیرشان یادآور شدند هیچ ابایی ازگفتن این حمایت نداریم و به آن می بالیم.
حمایت انقلاب اسلامی از این جنبش محدود به سالهای اخیر نیست.
بلکه از ابتدای تاسیس حزب الله، امام خمینی(ره) و پس از ایشان نائب بر حقشان آیت الله خامنه ای نیز همواره حامی جدی این جنبش ضد اسرائیلی بوده اند.
در ادامه قسمتهایی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرماندهان شهید مقاومت اسلامی لبنان را می خوانیم:

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت سید عباس موسوی

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم
من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا اللَّه عليه فمنهم من قضى نحبه و منهم من ينتظر و ما بدّلوا تبديلا

با تألم و تأسف بسيار، خبر شهادت مظلومانه‌ى روحانى مجاهد و خستگى‌ناپذير و رهبر فداكار حزب‌اللَّه لبنان، حجةالاسلام آقاى سيّد عباس موسوى و همسر و فرزند خردسالش را به دست جنايتبار رژيم صهيونيست دريافت كردم.

رحمت خدا بر اين سيّد عالى‌قدر و شجاع و با اخلاص و هوشمند؛ و لعنت و نفرين خدا و خلق بر صهيونيستهاى ددمنش و خون‌آشام كه در راه مقاصد پليد و تجاوزكارانه‌ى خود، از هيچ جنايتى رويگردان نيستند؛ و بر حاميان خبيث و مستكبرشان كه با چشم‌پوشى از جنايات بزرگ آن رژيم و كمك به ادامه‌ى آن، چهره‌ى ضد انسانى و خباثتبار خود را بيش از پيش آشكار مى‌كنند و از هيچ توطئه و خيانتى عليه مسلمانان
حق‌طلب روى نمى‌گردانند.

خون بناحق‌ ريخته‌ اين شهيد بزرگوار عزيز و همراهان مظلومش، مبارزه‌ حق‌طلبانه‌ى مردم لبنان و فلسطين را بر ضد اشغالگران صهيونيست جدى‌تر و عميق‌تر خواهد ساخت. اين سيّد عالى‌قدر كه علم را با عمل، و گفتار را با صدق، و فداكارى را با درايت توأم كرده بود، در راه هدف الهى و مقدس خود - كه دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز بود - به شهادت رسيد و به سعادت ابدى نايل آمد و راه او به وسيله‌ى ياران و همسنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطين ادامه خواهد يافت.

اسرائيل و امريكا بدانند كه اين‌گونه جنايات نخواهد توانست راه سلطه‌گرى ظالمانه‌ى آنان را هموار كند و ملتهايى را كه در طول ساليان دراز مورد ظلم و شرارت آنان قرار گرفته‌اند، بترساند.

اين‌جانب اين شهادت افتخارآميز را - كه پاداش خداوند به جهاد مستمر آن انسان مخلص و فداكار بود - به ملت لبنان و به جوانان پاك و عزيز
حزب‌اللَّه و رهبران آن، مخصوصاً به خانواده و دوستان و ارادتمندان آن شهيد بزرگوار تبريك و تسليت مى‌گويم و رحمت و فضل الهى را براى وى مسألت مى‌كنم.

والسّلام على عباداللَّه الصّالحين
سيّد على خامنه‌اى
سيزدهم شعبان هزار و چهارصد و دوازده
مطابق با بيست‌وهشتم بهمن ماه هزار و سيصد و هفتاد

حضرت آیت الله خامنه ای در سخنرانى در اجتماع بزرگ مردم قم (30/11/1370)، در سالروز ميلاد حضرت مهدى (عج) هم با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و  با یادآوری شهادت سید عباس موسوی فرمودند: اين كارهايى كه امروز اسرائيل مى‌كند، اگر كمتر از آن را دولتى انجام مى‌داد كه در خدمت منافع امريكا نبود، مى‌دانيد تبليغات امريكايى با آن دولت چه مى‌كرد؟! در همين جريان شهادت دبير كل حزب‌اللَّه لبنان - مرحوم سيّد عباس موسوى؛ اين مجاهد شهيد و با اخلاص - هليكوپترهاى صهيونيست وارد فضاى كشور ديگرى مى‌شوند؛
آزادانه در آن رفت‌وآمد مى‌كنند؛ نقطه‌يى را زير نظر مى‌گيرند و كاروان اتومبيلهاى غيرنظامى را با موشك مى‌زنند؛ مرد را مى‌كُشند، زن را مى‌كُشند، فرزند خردسال را مى‌كُشند؛ اما شما ببينيد در مقابل اين جنايت واضح - كه هيچ كس در جنايت بودن اين رفتار نمى‌تواند كمترين ترديدى بكند - دنياى استكبارى چه موضعى مى‌گيرد؟! مگر معناى تروريسم چيست؟! مگر تروريسم غير از اين است؟! به غيرمسلحى حمله كنند؛ به زن و فرزند مردم حمله كنند؛ به خانه‌ى مردم حمله كنند؛ از داخل خانه، صاحبِ خانه را بربايند؛ شكنجه كنند و بكُشند؛ مگر تروريسم چيست؟! آيا رژيم ايالات متحده‌ى امريكا و سازمانهايى كه دم از طرفدارى از حقوق بشر و مخالفت با تروريسم مى‌زنند، نمى‌فهمند كه تروريسم يعنى اين؟! نمى‌دانند كه تروريسم دولتى، يعنى آن كارى كه چهل و چند سال است كه رژيم غاصب صهيونيست دارد انجام مى‌دهد؟! يا مى‌فهمند و به رو نمى‌آورند؟!
آيا وقتى ملتى مى‌بيند كه اين‌طور فرهنگها و واژه‌ها و لغات، در قاموس استكبار امريكايى، نابجا و غلط مصرف مى‌شود، جا دارد كه از اين‌كه امريكا به او تروريست بگويد، تحاشى كند؟ امريكاييها عده‌يى را در ليست تروريستها قرار دادند؛ غلط كردند!
اگر بناست كسانى در ليست تروريستها قرار بگيرند، اول خود رژيم امريكاست كه تروريست‌تر از ديگران است و حامى خبيث‌ترين رژيمهاى دنيا - يعنى رژيم صهيونيست - است.

همچنین رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانوادة شهید سید عباس موسوی که در تاریخ 29/11/1375 انجام شد فرمودند: هم مرحوم سيد عباس موسوى و هم مرحوم شيخ راغب حرب. اين شهدا مخصوص لبنان و خانواده و محيط خودشان نيستند؛ علت هم اين است كه اينها در خط مقدم دنياى اسلام، در مقابل كفر و استكبار قرار گرفتند. درواقع الان خطرناك‌ترين خطوط مقدم مبارزه‌ى با استكبار در لبنان با صهيونيست‌ها مواجه است و صهيونيست‌ها اگرچه خودشان زمره‌ى محدود و كوچك و حقيرى هستند، اما به كمكهاى بى‌دريغ استكبار و امريكا و بقيه‌ى كسانى كه در دنيا اهداف استكبارى دارند، مستظهرند.

لذا كسانى كه در آن‌جا مبارزه مى‌كنند، در واقع در خط مقدم مبارزه با دنياى كفر و استكبار دارند مقابله مى‌كنند؛ و اين دو شهيد عزيز و بقيه‌ى شهداى لبنان از اين قبيل بودند. خداوند ان‌شاءاللَّه درجات آنها را متعالى كند.

مقام معظم رهبری در ديدار مسؤولان وزارت امور خارجه (25/05/1379) و رؤساى نمايندگي هاى جمهورى اسلامى ايران در خارج از كشور نیز در مورد ایشان و جنبش حزب الله فرمودند: بسيارى از اين اصحاب نهضتها مى‌آمدند و اصرار مى‌كردند كه با امام ملاقات كنند.
امام قبول نمى‌كردند با خيلى از آنها ملاقات كنند؛ اما هميشه با اينها ملاقات مى‌كردند. مرحوم سيد عباس و بعضى ديگرشان كه خدمت امام مى‌آمدند، امام با اينها غالباً ملاقات مى‌كردند. آن حرفى كه امام با اينها داشتند، آن نظرى كه امام در مورد اينها داشتند و نظام همان را دنبال كرد، محقّق شد.
بنابراين، اينها آن الگوناپذيريهاى ما و آن مصاديق بارز ايستادگى و استقلال نظام جمهورى اسلامى است.
پس از شهادت شهید عماد مغنیه، حضرت آیت الله خامنه ای پیامی صادر فرمودند. متن این پیام به این شرح است:
برادر عزيز جناب حجة الاسلام آقای سيدحسن نصرالله شهادت برادر مجاهد مخلص و فداكار آقای حاج عماد مغنيه برای خود او كه سراپا عشق و شور جهاد فی سبيل الله بود فوزی عظيم و سرانجامی سعادتبار است و برای ملت لبنان كه چنين مردان بزرگی را پرورده و به عرصه ی آزاديخواهی و مبارزه با ستم، تقديم كرده، مايه سرافرازی و سربلندی است.
فقدان اين مرد آزاده ی فداكار و برجسته، اگر چه برای همه ی انسانهای شريف و همه ی آنان كه او را می شناختند بويژه برای والدين و همسر و فرزندان عزيز و ديگر كسان و يارانش دردناك است، ولی زندگی و مرگ انسانهائی مانند او، حماسه ئی است كه ملتها را بيدار ميكند و به جوانان الگو ميدهد و افقهای روشن و راه رسيدن به آن را برای همه ترسيم مينمايد.
صهيونيستهــای خونخوار و جنايتكار بدانند كه خون مطهر شهيدانی همچون عماد مغنيه صدها عماد مغنيه می آفريند و مقاومت در برابر ظلم و فساد و طغيان را دو چندان ميكند. مردانی چون اين شهيد بزرگوار زندگی و آسايش و بهره منديهای مادی خود را در راه دفاع از مظـلوم و مبـارزه با ظلم و استكبار فــدا كردند. و اين ارزش والائی است كه همه وجــدانهای انسـانی در برابر آن سر تعظيــم فــرود ميـآورند. رضـــوان خدا بر او و بر همه ی مجاهدان راه حق باد.
من اين شهـــادت بزرگ را به شخص شمـا و به خـانواده گراميش و به جوانان سرافراز حزب الله و مقاومت و به همه ملت لبنان تبريك و تسليت ميگويم.
والسلام
عليه و عليكم ورحمةالله
سيدعلی خامنه ای
بیست و پنجم بهمن 1386

لازم بذکر است دومین همایش بین المللی بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام (نکوداشت فرماندهان شهید حزب الله لبنان) پنجشنبه چهارم اسفند از ساعت 18 در تالار بزرگ کشور برگزار خواهد شد.

/ع2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.