سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهمانپرست:/3

حضور در آبهاي بين‌المللي، نشانگر توانايي و اقتدار ايران است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، ورود نيروهاي دريايي كشورمان در منطقه و آبهاي بين الملي را جزء حقوق ايران و نشانگر توانايي و اقتدار جمهوري اسلامي ايران دانست.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اتهامات اخير مقامات غربي عليه ايران گفت: اعتصاباتي كه در كشورهاي مختلف درمنطقه روي داد، يك جريان سازماندهي شده بود كه با اتهام مقامات آمريكايي به ترور سفير عربستان شروع و با اتهام حوادث گرجستان و هند ادامه يافت، چرا كه رژيم صهيونيستي كه متهم به ترور دانشمندان هسته اي كشورمان است براي اينكه از اين اتهام فراركند قصد دارد ايران را متهم به اين اقدامات تروريستي كند.


مهمانپرست با اشاره به ورود ناوگروه ايراني در بنادر سوريه ادامه داد: ورود نيروهاي دريايي كشورمان در منطقه و آبهاي بين الملي جزء حقوق ايران و نشانگر توانايي و اقتدار جمهوري اسلامي ايران است و  پهلو گرفتن در بنادر سوريه برنامه از قبل تعيين شده بود كه نبايد حساسيتي را ايجاد كند.


وي با اشاره به مهندسين ايراني ربوده شده در سوريه افزود: هنوز اخبار دقيقي در مورد اين موضوع دريافت نكرده ايم و از سوي مقامات كشورهاي مختلف و به خصوص سوريه تلاش هاي بسياري در حال صورت گرفتن است.


مهمانپرست با اشاره به در آستانه قرار گرفتن انتخابات مجلس نهم تصريح كرد: هرچقدر ميزان مشاركت مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي بالاتر باشد، دستگاه سياست خارجي مي تواند با اقتدار بيشتري اهداف خود را در عرصه بين الملل پياده كند و ملت ايران با عشق و علاقه اي كه به كشورشان دارند، بار ديگر با حضور خود انتخابات را هرچه باشكوه تر برگزار خواهند كرد.


وي افزود: وزارت خارجه در مجلس هشتم همكاري بسيار گسترده اي را به خصوص در كميسيون امنيت ملي داشته و اميدواريم در مجلس نهم هم شايد اين همكاري ها و رايزني بين مجلس و سياست خارجي باشيم.


مهمانپرست خاطرنشان كرد: شرايط منطقه تغيير كرده و مجلس نهم مي تواند نقش بسيار گسترده اي در اين تحولات داشته باشد و دستگاه ديپلماسي از اينكه مردم كشورمان با دقت و حضور خودشان بتوانند مجلس مطلوبي را انتخاب كنند، استقبال مي كند.


وي در مورد اتحاديه عرب گفت: بعضي از كشورهاي اتحاديه عرب دنباله روي اهداف رژيم صهيونيستي‌اند و بايد بدانند رويه اي كه آنها دنبال مي كنند در آينده موجب فروپاشي اين اتحاديه خواهد شد و وحدت و همدلي را ميان كشرهاي منطقه از بين خواهد برد.


سخنگوي دستگاه ديپلماسي  اقدام اتحاديه اروپا در تحريم نفتي ايران را ناشي از فشارهاي صورت گرفته از آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست.


وي در ادامه افزود: هفته گذشته 6 سفير به وزارت خارجه احضار شدند و در مورد روابط تجاري و نفتي بحث و گفتگو شد و به آنها گوشزد شد كه اگر اين رويه ادامه داشته باشد بايد برخي موارد از جمله تضمين بهاي پرداخت نفت كشورمان و عدم اجازه لغو قرارداد يك جانبه توسط خريداران نفتي ايران كه اين در يك فاصله زماني سه تا پنج ساله مطرح شده، مورد توجه قرار بگيرد.


وي با اشاره به تحريم نفت انگليس و فرانسه بوسيله جمهوري اسلامي ايران افزود: اتهامات واهي سران اين دو كشور عليه جمهوري اسلامي ايران بسيار پررنگ است و اگر رسانه‌هاي غربي ادعا مي كنند كه همكاري هاي نفتي با ايران وجود نداشته، بايد گفت كه همكاري هاي بانكي بين ايران و انگليس نيز وجود نداشت و اين در حاليست كه آنها چنين ادعاهايي را همواره مطرح مي‌كنند.


وي ادامه داد: چيزي كه آنها را نگران كرده است اين است كه ايران به صورت مستقل و مقتدر در حال تصميم گيري است.


وي با اشاره به انتخابات آتي كشور سوريه و يمن خاطرنشان كرد: آنچه كه براي جمهوري اسلامي ايران اهميت دارد انتخابات مردم است به شرطي كه اكثريت ملت در هر كشوري بتوانند به خواسته هاي خود برسند و ايران از به ثمر رسدن همه خواسته هاي مردمي و ايجاد زمينه براي همكاري ها، استقبال و حمايت مي كند./س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.