سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل:

آغاز ساخت 46 بند سنگي در حوزه هاي آبخيز اردبيل

ساخت 46 بند سنگی ملاتی آبخیزداری برای جلوگیری از سیل و فرسایش خاک در سطح حوزه های آبخیز استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران؛دیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: این بندها در سطح حوزه های آبخیز استان با اعتباری بیش از 37 میلیارد ریال ساخته می شوند.

  رحیمی افزود : 22 میلیارد ریال از این اعتبار از محل استانی تامین شده است و در صورت تحقق و تخصیص اعتبارات مصوب ، اعتبارات بخش آبخیزداری استان در سالجاری 2 برابر افزایش می یابد.

از 46 طرح اجرایی ، 20 طرح با عنوان احداث بند های تاخیری برای استحصال منابع آبی حوزه های آبخیز، 16 بند کنترل سیلاب جهت مهار سیلابهای حوزه های آبخیز و سیل خیز استان و چهار سد زیر زمینی است.

برای اجرای این طرح ها در مجموع سه هزار و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود. به منظور علمی کردن فعالیتهای آبخیزداری برای 907 هزار هکتار معادل 60درصد حوزه های آبخیز استان تاکنون مطالعات توجیهی و برای 252 هزار هکتار مطالعات تفضیلی اجرائی تهیه شده و در سالجاری نیز هشت پروژه دیگر در دست مطالعه است.

به گفته استاندار اردبیل 10 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر دور سوم ریاست جمهوری به بخش آبخیزداری استان اختصاص یافته است. مهدی زاده معاون امور عمرانی استاندار نیز طرح های آبخیزداری در دست اجرای استان را در حوزه های آبخیز برگ چایی، رضی چایی شهرستان مشگین شهر، شریف بیگلو و کفتاره شهرستان اردبیل ،پیله رود وسقزچایی شهرستان نمین، حوزه های آبخیز خوجین خلخال، سکر آباد کوثر، حوزه آبخیز سد سفید رود، قوری چای پارس آباد، قوری چای شهرستان نمین و حوزه های آبخیز شهرستانهای گرمی،بیله سوار و سرعین عنوان کرد.

در طول برنامه چهارم توسعه با اجرای طرح های آبخیزداری در سطح 99هزار و 450 هکتار، 14 میلیون متر مکعب از هرز آبهای سطحی و سیلابهای حوزه های آبخیز استان استحصال و کنترل شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.