سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمان:

60هزار مسجد در سطح كشور وجود دارد

معاونت بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خیریه كشور گفت: 60 هزار مسجد در سطح كشور وجود دارد كه یك سوم این تعداد باید تخریب و دوباره به صورت مقاوم ساخته شوند

 

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمد غلامی' روز سه شنبه در حاشیه بازدید از امامزادگان و بقاع متبركه شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران افزود: از 60 هزار مسجد موجود در كشور 20 هزار مسجد نیاز به تعمیر و مرمت دارند.

وی با اشاره به اینكه مرمت این مساجد همت خیرین و اعتبارات دولتی را می طلبد، ادامه داد: همچنین در حال حاضر هنوز 70 هزار مسجد در سطح كشور كم داریم.

معاونت بقاع و اماكن متبركه سازمان اوقاف و امور خیریه كشور اظهار داشت: 10 هزار و 691 امامزاده و هشت هزار و 51 بقعه متبركه در كشور وجود دارد.

حجت الاسلام غلامی، بیان كرد: بخش عظیمی از هزینه نگهداری، زیبا سازی و ساخت بقاع متبركه از محل نذورات و هدایای مردمی است.

وی اظهار داشت: در صورتی كه سالانه 9 میلیارد ریال از طریق بخش دولتی به سازمان اوقاف و امور خیریه كشور داده شود، 670 بقعه متبركه را در حد قابل قبول و با فضایی به ظرفیت 200 نفر احداث می كنیم.

وی در ادامه گفت: بر اساس مصوبات لازم و قانونی امسال باید هزار و 50 میلیارد ریال از طریق اعتبارات دولتی به اوقاف و امور خیریه برای مساجد و بقاع متبركه پرداخت شود كه تاكنون 10 درصد این كمك پرداخت نشده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.