سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنايي با خواص كرفس

کرفس گیاهی است علفی، به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر که ساقه ای منشعب دارد .

دكتر صدر الله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: کرفس، سبزی بسیار مفیدی است و کمتر گیاهی خاصیت های بسیار موثر این نوع سبزی را دارد.
وی تاکید کرد: برگ و ساقه کرفس حاوی ویتامین ها و عناصر معدنی بسیار مفیدی همچون ویتامین C و B و A و همچنین پتاسیم، سدیم، آهن، منیزیوم،‌ فسفر، کلسیم و اسید فولیک است.
کمالوند با اشاره به افزایش موارد سرطان درجامعه در طی سالهای اخیر، اظهار داشت: یکی از راههای پیشگیری از سرطان، اصلاح عادات تغذیه ای است و مصرف منظم کرفس یکی از راههای کمک کننده به پیشگیری از سرطان در جامعه است.
وی یاد آور شد: در واقع کرفس چندین خاصیت بسیار عجیب و مفید برای بدن دارد که یکی از آنها، خاصیت ضد سرطانی عجیب این نوع سبزی است.
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کرفس حاوی هشت گروه از مواد ضد سرطان است، افزود: آنتی اکسیدان ها و دیگر موارد موجود در کرفس، با مقابله جدی و موثر با رادیکال های آزاد و همچنین خنثی کردن برخی از هورمون های موثر در رشد و نمو تومورهای سرطانی، از بروز و حتی تشدید سرطان جلوگیری می کند.
وی گفت: کرفس همچنین خاصیت ضد درد نیز دارد و از آن می توان برای تسکین برخی از دردها استفاده کرد.
کمالوند خاطر نشان کرد: کمک به هضم و جذب مواد غذایی، کاهش کلسترول و چربی خون، کمک به فعالیت کلیه ها، پیشگیری از التهاب در بدن، کاهش فشار خون بدن، کمک به تنظیم برخی از فعالیت های بدن مانند فعالیت سیستم مغزی و عصبی و همچنین سیستم قلبی و عروقی نیز جلوگیری از بروز اختلالات خواب از دیگر فواید بسیار ارزشمند کرفس برای انسان است./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.