سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در يک فيلم فاش شد؛

کمک مالی رئیس دستگاه اطلاعاتی صدام به سرکرده گروهک منافقين

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين فیلم ویدیوئی نشان می‌دهد که "مسعود رجوی" سرکرده گروهک تروریستی منافقان، با "طاهر الجلیل حبوش" مدیر دستگاه اطلاعاتی رژیم صدام دیدار داشته است و طی آن دو طرف درباره حمایت‌های مالی از گروهک مذکور گفت‌وگو کرده‌اند.

این فیلم نشان می‌دهد که رئیس دستگاه اطلاعاتی صدام با رجوی درباره یک عملیات که قرار بود انجام شود و نیز افق‌های همکاری و حمایت مالی که رژیم صدام برای این گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند، گفت‌وگو می‌کند.

این فیلم نشانگر میزان همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی عراق با گروهک منافقان است. این گروهک تروریستی در نیمه‌های سالهای دهه هشتاد و طی دوران جنگ تحمیلی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران وارد خاک عراق شد و از حمایت ویژه صدام برخوردار شد. فیلم مذکور نشان می‌دهد که این گروهک از رژیم سابق عراق، کمک دریافت می کرده است و اين درست در زمانی بوده که ملت عراق در حال تجریه شرایط اقتصادی سختی بود، گروهک‌های تررویستی مشابه منافقان از مبالغ مالی هنگفتی از سوی رژیم صدام، برخوردار می‌شدند.

گروهک تروریستی منافقان که‌ از سوی بیشتر کشورهای جامعه بین‌الملل در فهرست گروه‌های تروریستی جای دارند، از سال 1980 وارد خاک عراق شده‌ و در اردوگاه‌ اشرف واقع در استان دیاله‌ ساکن شدند و با حمایت رژیم صدام، اراضی این منطقه را تحت اشغال خود درآوردند.گروهک منافقین با صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق در سرکوب سال 1991 مخالفان در مناطق جنوبی این کشور و کشتار کردها همکاری داشتند.

گفتني است، دولت عراق اعلام کرده است، این گروهک تروریستی ضدایرانی را که با حملات تروریستی به بی‌ثباتی عراق دامن‌زده، اخراج می‌کند. قرار است عناصر این گروهک، با انتقال از کمپ اشرف به یک پایگاه نظامی دیگر در عراق، در نهایت از عراق خارج و به یک کشور سوم پناهنده شوند.این در حالی است که عراق تاکنون به‌ علت مخالفت‌های دولت آمریکا، در برخورد با این گروهک تروریستی تحت فشار بوده است./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.