سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

تضمین سلامت غذایی، اولویت اصلی كار سازمان دامپزشكی است

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور، اولویت نخست این سازمان در حوزه ماموریت های محوله برای سال آینده را تضمین سلامت غذایی عنوان كرد و گفت: به همین منظور طرح جامع سلامت غذایی نیز تهیه شده است.

به  گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛محسن مشكوه افزود: مسئله سلامت غذایی موضوعی مرتبط با آحاد مختلف جامعه است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی از مدیران دامپزشكی كشور خواست تا با برنامه ریزی در این راستا زمینه تحقق برنامه سلامت غذایی را فراهم كنند.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشكی مدیران كل دامپزشكی را موظف كرد تا زنجیره تولید مواد پروتیینی را با محوریت تولید مواد غذایی سالم و عاری از مواد شیمیایی و آنتی بیوتیك ها كنترل و برنامه جامع خود را در این رابطه ارائه نمایند.

مشكوه تاكید كرد: در زنجیره تولید مواد غذایی به این نكته توجه خواهد شد كه نوع فرآورده از جمله تخم مرغ ، شیر ، عسل و سایر فرآورده های پروتئینی و دامی دارای استاندارد لازم از نظر سلامت غذایی باشند.

وی گفت: برنامه سازمان دامپزشكی تضمین سلامت مواد غذایی از نظر كیفی است تا مصرف كننده با اطمینان خاطر مواد غذایی را مصرف نماید.

معاون بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشكی ترویج محصولات ارگانیك مانند مرغ بدون آنتی بیوتیك ( محصول سبز )‌را اولویت نخست این سازمان در سال آینده برشمد و گفت:در این راستا سازمان دامپزشكی برنامه های تشویقی برای تولیدكنندگان این نوع مرغ در نظر گرفته است.

وی كنترل میزان مصرف آنتی بیوتیك در مرغداری ها را از دیگر برنامه های اولویت دار این سازمان برشمرد و گفت : در این زمینه كار شناسایی مرغداری هایی كه امكان تولید مرغ ارگانیك را دارند آغاز شده است.

وی همچنین از افزایش سرانه مصرف پروتئین حیوانی كشور از 29 گرم به 35 گرم در برنامه پنجم كشور خبر داد و افزود: با برنامه ریزی صورت گفته این مهم در طول برنامه محقق خواهد شد./س


 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.